کلنگ زنی نیروگاه برق حرارتیCHP در بیله سوار

عملیات اجرایی دومین نیروگاه برق حرارتیCHP استان اردبیل در بیله سوار مغان شروع شد.
کد خبر: ۲۵۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶ 07 July 2016

این نیروگاه با سرمایه گذاری 120میلیارد ریالی بخش خصوصی برای تولید برق 5.4 مگاواتی احداث می شود.
فرماندار بیله سوار روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی نیروگاه برق حرارتی گفت: با استقبال از طرح‌های ابتکاری و حمایت از طرح های دانش بنیان می‌ توان به توسعه پایدار و رونق اقتصادی شهرستان دست یافت.
آرام حلیم با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید در راستای استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان باشد افزود: درون زا بودن و تکیه بر داشته های درون یکی از مولفه های مهم در اقتصاد مقاومتی است که باید در اجرای اقتصاد مقاومتی بسترهای لازم برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم شود.
او گفت: با تکمیل این نیروگاه علاوه بر رفع مشکلات نوسانات برق مناطق بیله سوار ، می توان از حرارت تولیدی این نیروگاه برای کشت های گلخانه ای استفاده کرد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، علیرضا علیزاده ، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل نیز در این آیین با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در راس امور شرکت قرار دارد گفت: باید تمام همت خود را در دستیابی به اهداف و اجرای استراتژی ‌های شرکت که در مسیر شعار سال است به کار بگیریم.
او به قرارداد خرید تضمینی برق تولیدی نیروگاههای بخش خصوصی توسط توانیر اشاره کرد و گفت: برق تولیدی نیروگاه حرارتی بیله سوار پس از تکمیل شدن به صورت تضمینی خرید و وارد مدار می شود.
وی مزایای احداث نیروگاه CHP را تولید برق همراه با گرما و تولید بخار و سرمایش و استفاده از آن برای بهره برداری و سرمایه گذاری در بخش های گلخانه ای و سردخانه بر اساس استاندارد زیست محیطی و نقش موثر آن در پدافند غیر عامل ذکر و بیان کرد: پیش بینی می شود مراحل اتمام این نیروگاه تا 10 ماه آینده به پایان برسد.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار