دستگیری 15 کارچاق کن اداری در قائم شهر!!

کد خبر: ۲۵۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴ 27 June 2016
رئیس دادگستری قائم شهر از دستگیری 15 کار چاق کن در دستگاه های اجرایی این شهرستان خبرداد و گفت: شعبه ویژه تغییر کاربری در دادگستری قائم شهر تشکیل شد.

به گزارش تابناک مازندران، حجت الاسلام سید جواد برهانی در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه در دادگستری قائم شهر برگزار شد ضمن تبریک قوه قضائیه با اشاره به اینکه تشکیلات قضائی مستقل از شوراهای حل اختلاف شهر و روستا و دادسرا و محاکم قضایی است، اظهار کرد: انتظار مردم از قوه قضائیه احقاق حق و اجرای عدالت است آن هم در کوتاه ترین زمان و با بیشترین دقت که این عوامل نیاز به زمان دارد.

وی مهمترین وظیفه قوه قضائیه را درون سازی دانست و افزود: در زمینه حل مشکلات مردم برخی کمبودها و مشکلاتی وجود دارد اما باید مسئولان به آن توجه کنند که در سال گذشته بخشی از مشکلات در خصوص نیروهای انسانی حل شد.

وی تصریح کرد: در بخش محاکم قضایی هنوز کمبودهایی وجود دارد و امیدواریم با تبدیل وضعیت برخی از دادیاران این مشکل حل شود.

برهانی گفت: هر چند که در شهرستان قائم شهر 4 شعبه کیفری وجود دارد اما با توجه به کار زیاد در این شعبه درخواست شعبه 105 صادر شد اما ابلاغ نشده است.

وی با اشاره به اینکه از 7 شعبه ای که به مسائل حقوقی می پردازد دو شعبه مربوط به خانواده است که پرونده های خانواده بیشترین ورودی را به محاکم قضایی دارد، اظهار کرد: در ماه بیش از 220 الی 300 پرونده ورودی مربوط به خانواده است که الزاما باید دادگاه شعبه خانواده تأسیس شود.

رئیس دادگستری شهرستان قائم شهر، تصریح کرد: در شعب خانواده نگاه باید در راستای صلح و سازش باشد اما با توجه به حجم پرونده های ورودی عملا چنین امکانی وجود ندارد در حال حاضر شعب خانواده با 9 الی 10 پرونده در روز وقت رسیدگی دارد.

این مسئول با بیان اینکه در شورای حل اختلاف نیز 12 شعبه حل اختلاف شهری و 11 شعبه حل اختلاف روستایی در قائم شهر وجود دارد، گفت: در شعبه حل اختلاف شهری دعاوی مالی 5 میلیون تومان و در قانون جدید سقف 20 میلیون تومان را رسیدگی می کند اما در شورای حل اختلاف روستایی تا 2 میلیون رسیدگی می شود اما حکمی صادر نمی کند و این شورا فقط برای صلح و سازش است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در سال 94 نسبت به سال 93 افزایش ورودی پرونده ها را داشتیم، گفت: در مجموع پرونده های ورودی به محاکم، دادسراها و محاکم عمومی در قائم شهر بیش از 50 هزار مورد بود که بیش از همین میزان نیز مخدومه شد.

برهانی با بیان اینکه برنامه های سال جاری دادگستری قائم شهر حول سه محور است، گفت: باید ورودی پرونده ها و همچنین پرونده های موجود را کاهش دهیم و نیز اجرای احکام مدنی و کیفری ساماندهی شود بنابراین برای کاهش پرونده های ورودی باید شهرداری ها، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و ثبت و احوال حمایت کنند تا بتوانیم عملکرد و سلامت دستگاه قضایی را افزایش دهیم.

وی افزود: از 27 پرونده که از منابع طبیعی برای خلع ید به این مرکز فرستاده شد 17 پرونده محکوم به خلع ید شد.

این مسئول درباره رسیدگی به پرونده های تغییر کاربری اراضی که به طور جدی در دستور کار قرار دارد، گفت: شعبه ویژه ای برای پرونده های تغییر کاربری تخصیص یافت که این پرونده ها مربوط به اراضی زراعی و باغی است و به طور اختصاصی به این پرونده ها رسیدگی می شود.

برهانی درباره برخورد با جرایم خشن، یادآور شد: در سال گدشته 9 فقره قتل عمدی با انگیزه های مختلف در قائم شهر اتفاق افتاد که در کوتاه ترین زمان ممکن قاتلین شناسایی و راهی زندان شدند و همچین 15 فقره کار چاق کن در قائم شهر دستگیر شدند.

 

 

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار