بدترین نوع گوشت قرمز در اردبیل توزیع می‌شود

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل با بیان اینکه کشتار غیرمجاز همچنان فراگیر است، گفت: بدترین نوع گوشت قرمز در اردبیل توزیع می‌شود.
کد خبر: ۲۴۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰ 22 June 2016

حسین نجف‌زاده در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: ‌به رغم آن که بیماری تب برفکی در ماه‌های گذشته تلفات سنگین دام را به همراه داشته ولی چندان در قیمت گوشت قرمز تفاوتی احساس نمی‌شود و نمی‌توان جهش تورمی را در این حوزه شاهد بود.

وی ادامه داد: قیمت‌گذاری گوشت در استان اردبیل تعطیل شود تا در یک رقابت برای عرضه گوشت با کیفیت و مناسب زمینه مطلوب و مناسبی برای تهیه هموطنانمان فراهم آید.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: ما بدترین نوع گوشت قرمز را در استان اردبیل توزیع می‌کنیم در حالی که این استان خود مرکز پرورش دام بوده و باید با کیفیت‌ترین دام‌ها در کشتارگاه‌ها ذبح و راهی بازار شود.

نجف‌زاده افزود: اغلب کشتارگاه‌های دام به صورت رسمی مربوط به ماده‌کشی و همچنین دام‌های با عمل بالا و به نوعی «حذفی» است و معدود قصابی‌هایی را سراغ داریم که بره و گوساله نر کشتار کرده و روانه بازار مصرف کنند.

وی بیان کرد:‌ در مقایسه با استان‌های دیگر کیفیت گوشت عرضه شده به مردم پایین‌تر است و نرخ‌گذاری‌ها نیز بر همین مبنا انجام می‌شود که در صورت آزادسازی قیمت‌ها قطعاً کشتار‌های با کیفیت‌تری انجام می‌شود.

نجف‌زاده در مورد کشتارهای غیرمجاز نیز اضافه کرد:‌ هر چند در سال‌های اخیر بساط برخی از این کشتارها برچیده شده و مراکز عرضه این کشتارهای غیرمجاز پلمب شده اما معتقدم کشتار غیرمجاز همچنان به شکل فراگیر در مناطق مختلف مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: ما در چندین مورد در منطقه آراللوی اردبیل با همراهی دامپزشکی و مراکز بهداشتی اقدام به پلمب قصابی‌ها و تشکیل پرونده کیفری کردیم به طوریکه تعدادی از این قصابان نیز به یک سال حبس محکوم شده و راهی زندان شده‌اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: ما مدعی جمع‌آوری صددرصدی و موفقیت قطعی در این حوزه نیستیم، بلکه باید همه وارد میدان شوند تا جلوی کشتارهای غیرمجاز گرفته شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار