۱۰ درصد از نانوایی های قزوین آزادپز می شوند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: به منظور ایجاد فضای رقابتی در پخت نان و همچنین کاهش تخلفات در بین نانوایی ها سالانه ۱۰ درصد از نانوایی های استان آزادپز خواهد شد.
کد خبر: ۲۴۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳ 20 June 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، علی پرزحمت ظهر دوشنبه در جلسه کمیسیون نظارت بر سازمانهای صنفی استان که در محل سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد با اشاره به  تاکید استاندار قزوین در خصوص آزاد سازی آرد استان گفت: بر اساس تصمیم کارگروه آرد و نان استان  بایستی سالانه ۱۰ درصد از نانوی های استان آزاد پز شوند واین امر پس از این به صورت جدی دنبال خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین، از تشکیل تعداد یک هزارو ۸۰۰ پرونده  تخلف در سطح  نانوائی های استان در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد:  از کل پرونده های تشکیل شده تعداد یک هزارو ۶۵ تخلف مربوط به کم فروشی در واحد های صنفی نانوایی است.

وی همچنین با بیان اینکه  بیشتر نانوایی های  مستفر در سطح شهر قزوین در مناطق کمتر توسعه یافته  استقرار دارند  افزود: ۳۰ الی ۳۵ درصد  آزاد سازی در فضای شهری و مناطق توسعه یافته استان انجام خواهد شد.

خرید و فروش پروانه کسب ممنوع و تخلف است

پرزحمت در ادامه یادآور شد: گاهی شنیده می شود برخی از اتحادیه های صنفی و  صنوف مختلف اقدام به فروش پروانه کسب می کنند که این امر تخلف محسوب می شود و در صورت مشاهده با جدیت برخورد خواهد شد.

وی افزود: برای جلوگیری از  فروش غیر قانونی پروانه کسب صنفی، بر اساس رای  کمیسیون نظارت استان دو نفر از اعضای هیئت مدیره یک اتحادیه به دلیل فروش غیر قانونی پروانه کسب صنفی توبیخ شدند.

پرزحمت بیان کرد: هر فرد جدید برای ایجاد کسب و کار صنفی می تواند با مراجعه به اتحادیه مربوطه و ایجاد  شرایط  قانونی صدور پروانه کسب از اتحادیه مربوطه پروانه کسب خود را اخذ کرده و فعالیت صنفی خود را آغاز کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار