عضو شورای شهر کرج:

کرج 2 میلیون نفری کارخانه بازیافت زباله ندارد

عضو شورای شهر کرج گفت: متاسفانه این کلانشهر با جمعیت بیش از دو میلیون نفر یک کارخانه بازیافت زباله ندارد.
کد خبر: ۲۴۷۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱ 18 June 2016
مریم قهرمانی امروز اظهار داشت: شهرستان کرج از نظر رشد جمعیتی با دیگر مناطق کشور تفاوت بسیار زیادی دارد و شرایطی را تجربه می‌کند که هیچ یک از شهرها و حتی کلانشهرهای ما با آن روبه‌رو نیستند.
وی افزود: به دلایل مختلف از جمله نزدیکی به تهران و پایتخت، کرج بیشترین حجم جذب مهاجر را از استان‌های مختلف کشور تحمل می‌کند و در حال حاضر از تمام 31 استان کشور، افراد و خانواده‌های بسیاری در کرج ساکن هستند.
عضو شورای شهر کرج تصریح کرد: افزایش جمعیت در هر منطقه‌ای به ویژه اگر غیر اصولی بوده و کنترل شده نباشد، آسیب‌های بسیاری را به همراه دارد که یکی از این آسیب‌ها مربوط به کمبود امکانات و زیرساخت‌ها است.
قهرمانی گفت: یکی از این مسائل مربوط به تولید، جمع‌آوری، معدوم‌سازی و بازیافت زباله است که در این حوزه کلانشهر کرج با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.
وی افزود: کلانشهر دو میلیون نفری کرج در روز هزاران تن زباله تولید می‌کند که متاسفانه برنامه‌ای هم برای بازیافت و بازگردادن بخشی از این زباله‌ها به چرخه مصرف نداریم.
عضو شورای شهر کرج بیان داشت: این در حالی است که با سرمایه‌گذاری و احداث کارخانه بازیافت زباله از یک سو مانع از هدر رفتن سرمایه‌های کشور و مردم می‌شویم و از یک سو می‌توانیم درآمد پایداری را برای کلانشهر کرج ایجاد کنیم.
قهرمانی گفت: ضمن اینکه بازیافت زباله مانع از افزایش آلودگی محیط زیست می‌شود، بنابراین باید برنامه‌ریزی علمی و جدی در این حوزه داشته باشیم.
وی ادامه داد: البته امکانات و اعتبارات دولتی در شرایط فعلی نمی‌تواند جوابگوی احداث یک کارخانه بازیافت زباله باشد، به همین دلیل نیاز است که بخش خصوصی وارد میدان شده و مدیریت شهری را در این حوزه یاری کند.
نائب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج اظهار داشت: در حال حاضر برخی از کلانشهرها از جمله تهران و مشهد با بهره‌مندی از ظرفیت و توان بخش خصوصی اقدام به احداث کارخانه بازیافت زباله کرده‌اند و همین طرح را می‌توانیم در کلانشهر کرج اجرا کرده و خدمتی پایدار به مردم ارائه کنیم.
قهرمانی در پایان گفت: به طور قطع مدیریت شهری در مرکز استان البرز از بخش خصوصی علاقه‌مند به ورود به این عرصه حمایت ویژه‌ای خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار