دانشکده‌ی علوم قرآنی استان گلستان را‌ه‌اندازی می‌شود

طرح آمایش جامع قرآنی برای نخستین بار در کشور تا پایان مرداد در استان گلستان تدوین می‌شود.
کد خبر: ۲۴۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 17 June 2016
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره به راه‌اندازی دانشکده‌ی علوم قرآنی استان گلستان با مجوز وزارت علوم گفت: طرح آمایش جامع قرآنی برای نخستین بار در کشور تا پایان مرداد در استان گلستان تدوین می‌شود.
حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت در نخستین جلسه‌ی شورای توسعه‌ی فعالیت‌های قرآنی استان در سال 95 اظهار کرد: در این جلسه پیگیری راه‌اندازی دانشکده‌ی علوم قرآنی استان گلستان انجام و مطالعات اولیه این طرح بررسی شد.
وی افزود: دانشکده‌ی علوم قرآنی استان گلستان در قالب یک مؤسسه از آموزش عالی مجوز گرفته و بر اساس واحدهای درسی وزارت علوم، علوم قرآنی در استان تدریس می‌شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: طرح آمایش جامع قرآنی نیز در استان گلستان در دست تهیه و تدوین است که با انجام این طرح، بانکی جامع در حوزه‌ی فعالیت‌های قرآنی در استان تهیه می‌شود. هر نوع طرح و برنامه در موضوع قرآنی نیازمند این بانک اطلاعاتی بود این طرح تا مردادماه امسال به پایان می‌رسد و تدوین می‌شود.
وی افزود: این طرح آمایش جامع قرآنی پیش‌نیاز هرگونه برنامه‌ریزی در حوزه‌ی فعالیت‌های قرآنی در استان گلستان است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره به برگزاری هفته‌ی قرآنی در استان گلستان گفت: هفته‌ی قرآنی در یکی از ماه‌های آذر یا دی ماه امسال در استان گلستان برگزار می‌شود که اختتامیه‌ی برنامه‌های قرآنی در این هفته برگزار می‌شود. علاوه بر این در طول سال جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف هنری و فرهنگی نیز در استان برنامه‌‎ریزی و اجرا می‌شود. فعالیت‌های فرهنگی و هنری با هم گره خورده و شورای توسعه‌ی فعالیت‌های قرآنی استان گلستان تصمیم گرفت فعالیت‌های قرآنی را در این قالب پیگیری کند.
وی با بیان این‌که فعالیت‌های قرآنی باید در رفتارها و سطوح اجتماعی خودشان را نشان دهند، افزود: هم‌اکنون 25 مؤسسه‌ی قرآنی زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد استان گلستان فعالیت می‌کنند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار