زلزله بامداد امروز مشهد قابل احساس نبود!

رئیس مرکز تحقیقات زمین‌لرزه شناسی دانشگاه فردوسی مشهد زلزله بامداد امروز مشهد را قابل احساس برای شهروندان ندانست.
کد خبر: ۲۴۳۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ 11 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، سید کیوان حسینی در خصوص زلزله بامداد امروز مشهد تصریح کرد: اطلاعات مرکز لرزه‌نگاری کشور وابسته به دانشگاه تهران صحیح است و از آنجا که مرکز تحقیقات زمین‌لرزه شناسی دانشگاه فردوسی یک مرکز تحقیقاتی و پژوهشی است در حال پیگیری بزرگی زلزله و منطقه تحت تأثیر آن هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا زلزله در سایت مرکز ثبت‌ نشده است، نیز گفت: زلزله‌ای که دیشب در مشهد احساس شده آن‌قدر بزرگ نبوده که قابل احساس باشد؛ مرکز زلزله‌های بزرگ و قابل‌توجه را در سامانه ثبت می‌کند.

بر اساس اطلاعات ثبت‌شده در مرکز لرزه‌نگاری کشور، حوالی 54 دقیقه بامداد 22 خرداد زلزله‌ای به بزرگی یک ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین مشهد را لرزاند. این در حالی است که رسانه‌ها دقایقی پس از وقوع زلزله آن را مخابره کردند.

همچنین ساعت 22:26 دقیقه دیشب زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 1.9 ریشتر عمق 10 کیلومتری زمین در بخش ششتمد را لرزانده است. ساعت 6:45 بامداد امروز نیز زمین‌لرزه 1.1 ریشتری در عمق 10 کیلومتری زمین در مزدآوند رخ‌ داده و 8:50 صبح نیز منطقه چکنه در خراسان رضوی با زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 1.9 ریشتر در عمق 6 کیلومتری زمین لرزیده است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار