زلزله های خراسان شمالی خسارت جانی و مالی نداشت

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: زلزله 4 ریشتری بامداد امروز چهارشنبه و پس لرزه های آن تلفات جانی به دنبال نداشت و تنها موجب خسارت خفیف به برخی واحدهای مسکونی و دامداری ها در روستاها شد.
کد خبر: ۲۴۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷ 08 June 2016
حسین عظیمی روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: تاکنون هیچ خسارت جانی و مالی در سطح گسترده از سوی بخشداران و سایر دستگاه های مربوطه اعلام نشده است.
وی افزود: اما با توجه به اینکه مرکز این زلزله در روستای طراقی کرد در دهستان باباامان بجنورد بوده است و واحد های روستایی این مناطق بیشتر قدیمی و گلی هستند برخی از خانه ها و اماکن دامی ترک خوردگی و ریزش داشته که خسارت به صورت خفیف بوده است.
وی گفت: این زمین لرزه ها در شهرستان های اسفراین و شیروان هم احساس شده است.
وی افزود: مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، شدت این زلزله را چهار ریشتر و در عمق 12 کیلومتری زمین و در فاصله 17 کیلومتری شهر بجنورد اعلام کرده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه تمامی خانه های روستایی این استان بیمه حوادثی از جمله زلزله، سیل،
رانش زمین، آتش سوزی و سایراست که در این راستا تاکنون 100 هزار واحد مسکونی بیمه شده اسا.
6 زلزله و پس لرزه در 12 ساعت گذشته خراسان شمالی واقع در شمالشرق کشور را لرزاند که بزرگترین آن 4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) قدرت داشت.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار