مديران تعاوني‌ ها به شركت هاي خود نگاه اقتصادي ندارند

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی با ابراز تأسف از اینکه مدیران تعاونی‌ها نگاه اقتصادی به شرکت‌های خود ندارند، بر بازاریابی و بازرگانی در تعاونی‌های روستایی و کشاورزی تأکید کرد.
کد خبر: ۲۴۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 07 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، رضا نامنی با بیان اینکه تعاونی‌های روستایی و تولیدی و کشاورزی به لحاظ داشتن قوانین خاص خود در دهه‌های گذشته موردتوجه و حمایت جدی در بخش کشاورزی قرار گرفته‌اند، گفت: بخش بازرگانی یکی از ارکان مدیریتی در تعاونی‌های روستایی و تولید و کشاورزی است که باید پررنگ‌تر دیده شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که باید در نگاه تولید و به‌ویژه در رسیدن به اقتصاد مقاومتی در کشور نقش‌آفرینی کند تعاونی‌های روستایی و تولیدی و کشاورزی است که عمدتاً با کارکرد بازاریابی، بازرگانی و امور اقتصادی کشاورزی و بازار رسانی محصولات کشاورزی فعالیت دارند.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی با بیان اینکه تعاونی‌های تولید و روستایی باهدف افزایش درآمد تولیدکنندگان خود که همانا کشاورزان تحت امر هستند باید با مدیریت صحیح در محصولات تولیدشده راه را برای اقتصاد سالم کشاورز روستایی فراهم کنند، اظهار كرد: همه تعاونی‌ها وظیفه‌دارند از طریق بالا بردن راندمان تولید، یکپارچه‌سازی اراضی، توسعه شبکه‌های آبیاری، گسترش مکانیزاسیون، تحقق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و بیمه محصولات کشاورزی راه را برای تولید اقتصادی‌تر محصولات تولیدی کشاورزان و دامداران فراهم کنند.

نامنی با اشاره به نقش مؤثر تعاونی‌های روستایی و تولیدی در تولید محصولات اساسی کشور گفت: متأسفانه آنچه عملاً شاهد آن هستیم این است که مدیران عامل نگاه اقتصادی به شرکت‌های خود و درنتیجه راهبردی اقتصادی و بازاررسانی به محصولات کشت‌شده در مجموعه تحت پوشش خود ندارند و به همین علت است که کشاورزان در فروش محصولات خود به مشکل برمی‌خورند.

وی یکی از وظایف سازمان را تربیت و تعلیم مدیران آگاه در راستایی پویایی اقتصاد تعاونی‌های کشاورزی و روستایی و تولید عنوان کرد و افزود: در این خصوص در زمینه ایجاد تفکر مقاوم‌سازی اقتصاد روستایی با مدیریت صحیح بر تولید محصولات سالم و ارگانیک و بازار رسانی به‌روز و به‌موقع محصولات برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌گردد.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی با داشتن بیش از 650 تشکل فعال در بخش کشاورزی باید در تحقق فرامین مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی به‌ویژه تولید محصولات سالم داخلی پیشگام باشند و مدیران تعاونی‌ها با اجرای درست وظایف محوله می‌توانند در تحقق اصل 44 قانون اساسی که همانا سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور است اقدام مؤثری انجام دهند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار