70 درصد صادرات و واردات کشور از طریق هرمزگان انجام می شود

استاندار هرمزگان ضمن تاکید بر تدوین سند توسعه صادرات غیرنفتی در استان، گفت: 70 درصد صادرات و واردات کشور از طریق این استان انجام می شود.
کد خبر: ۲۳۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ 24 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، جاسم جادری دوشنبه شب در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی هرمزگان اظهار داشت: گمرک و بندرهای بزرگ در هرمزگان فعال هستند و بر این اساس نیاز است تا سند توسعه صادرات غیرنفتی در استان تدوین شود.

وی با بیان اینکه رویکرد ملی در اقتصاد مقاومتی توسعه صادرات غیرنفتی است، افزود: بر این اساس در هرمزگان به عنوان استان دارای زمینه تجارت باید سند راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی استان براساس نظر کارشناسان تدوین شود .

استاندار هرمزگان خواستار تقویت شرق هرمزگان در زمینه گمرکات و صادرات کالا و تجارت شد و بیان داشت: توجه ما برای تجارت به سمت کشور عمان است و باید در شرق هرمزگان زیرساخت ها را آماده کنیم.

جادری با تاکید بر همکاری همه سازمان ها در جهت تسهیل توسعه صادرات در شرق استان ، گفت: موضوع صدور کارت بازرگانی و تجارت آسان در شرق هرمزگان باید پیگیری شود تا تسهیلات مناسبی برای بازرگانی در این منطقه ارائه شود.

وی با تاکید بر لزوم ارتقاء بنادر موجود در شرق و غرب هرمزگان، اظهار داشت: با ایجاد زیرساخت ها و امکانات مناسب می توان زمینه توسعه صادرات را از طریق بنادر در سال اقتصاد مقاومتی فراهم کرد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار