می خواهند عربستان را تجزیه کنند/ایران می تواند قدرت بین المللی شود

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه ایران را باید به سمت تبدیل شدن به قدرت بین‌المللی پیش برد خاطرنشان کرد: هیچ قدرت بزرگ بدون طراحی و تمدن امکان ادامه حضور ندارد.صلاحی با اشاره به اینکه غربی‌ها از نفوذ ایران در دنیا وحشت‌زده هستند بیان کرد: ایجاد مشکلات بسیار در منطقه توسط استکبار به همین دلیل است و حتی طرح تجزیه عربستان را دنبال می‌کنند.
کد خبر: ۲۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶ 14 April 2015

به گزارش تابناک فارس به نقل از تسنیم؛سهراب صلاحی صبح امروز در آئین گشایش نخستین دوره آموزشی پیوست‌نگاری فرهنگی ویژه اساتید استان فارس اظهار داشت: سازمان بسیج اساتید کشور انجام کارهای زمین‌مانده در کشور را بر عهده گرفته است.

وی با بیان اینکه این دیدگاه سبب ایجاد تحول در علوم انسانی شده است افزود: بیش از 4 هزار و 500 نفر از استادان دانشگاه‌های کشور در قالب بسیج اساتید تهیه و تعریف برنامه‌های فرهنگی را آغاز کرده و تا رسیدن به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیش می‌روند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه در سال 1386 رهبر معظم انقلاب در مورد تهیه پیوست فرهنگی برای طرح‌های توسعه‌ای و اجتماعی کشور سخن گفتند خاطرنشان کرد: این موضوع تاکنون اجرایی نشده و سازمان بسیج اساتید کشور برای تهیه پیوست‌های فرهنگی برای طرح‌های کشور پیشگام شده است.

صلاحی با بیان اینکه در کشور تعداد اندکی از افراد نسبت به هر یک از موضوعات اشراف دارند تصریح کرد: در سطح کشور عده کمی هستند که می‌توانند مسائل مختلف و فواید و مضرات یک پروژه را بررسی کنند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته برخی طرح‌های توسعه‌ای کشور بدون در نظر گرفتن پیوست‌های فرهنگی ساخته شده بیان کرد: اجرای چنین طرح‌هایی مسائل و مشکلاتی را برای کشور به همراه داشته است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه تولید ادبیات تهیه پیوست فرهنگی برای طرح‌های توسعه‌ای کشور ضرورت دارد عنوان کرد: بهترین افراد برای این موضوعات استادان ما و دانشگاهیان کشور هستند که سازمان بسیج اساتید کشور در کارگاه‌های مختلف توانمندی‌های استادان را برای استفاده بهینه از توانمندی آنها ساماندهی می‌‌کند.

صلاحی با تأکید بر اینکه نظام‌نامه کانون مهندسان فرهنگی کشور تدوین شود گفت: باید به منظور تهیه بهینه پیوست‌های فرهنگی برای طرح‌های توسعه‌ای کشور براساس طرح آمایش سرزمین نظام‌نامه کانون مهندسان فرهنگی کشور تدوین شود.

وی تکمیل طرح آمایش سرزمین را زمینه‌ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: ایران اسلامی ظرفیت و توانمندی تبدیل شدن به قدرت بین‌المللی را دارد زیرا مهم‌ترین ممیزه انقلاب اسلامی ایران داشتن بستر فرهنگی است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه مشکل دنیا صنعت نیست اما معنویت از این کشورها رخت بربسته است اظهار داشت: باید معنویت وارد برنامه‌های اجتماعی و صنعتی شود.

صلاحی تأکید کرد: استقرار تمدن نوین اسلامی هدف انقلاب اسلامی است که بدون داشتن بستر و پیوست فرهنگی محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایران را باید به سمت تبدیل شدن به قدرت بین‌المللی پیش برد خاطرنشان کرد: هیچ قدرت بزرگ بدون طراحی و تمدن امکان ادامه حضور ندارد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه ایران اسلامی باید به سمت تبدیل شدن به قدرت بین‌الملل شدن برود زیرا توانمندی و ظرفیت‌های آن را دارد تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در بعد نفوذ عمیق سیاسی، بهره از رهبری هوشمند و فرزانه و نفوذ اغنایی تحلیل‌گران غربی را به تحیر واداشته است.

صلاحی با اشاره به اینکه غربی‌ها از نفوذ ایران در دنیا وحشت‌زده هستند بیان کرد: ایجاد مشکلات بسیار در منطقه توسط استکبار به همین دلیل است و حتی طرح تجزیه عربستان را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر ایران به سمت تبدیل شدن به قدرت بین‌المللی شدن نرود توسط دشمنان انقلاب نابود می‌شود اظهار داشت: استادان ما در راستای تبدیل ایران به قدرت بین‌الملل، استقرار تمدن نوین اسلامی و حفظ منافع انقلاب اسلامی ایران آمادگی کامل دارند و با تمام وجود در صحنه هستند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه دشمن به دلیل عدم موفقیت در برنامه‌های مختلف از جمله جنگ تحمیلی هشت ساله و تحریم‌های اقتصادی، نبرد نرم در جبهه فرهنگی را آغاز کردند گفت: باید در مذاکرات هسته‌ای، مسائل هسته‌ای و مسائل فرهنگی هوشیار بود و اینکه دولت موفقیت خود را وابسته به نتایج مذاکرات بداند درست نیست.

به گزارش تسنیم، نخستین دوره کارگاه آموزشی پیوست‌نگاری فرهنگی ویژه اساتید استان فارس و پنجمین دوره کارگاه آموزشی پیوست‌نگاری کشور برای 120 نفر از استادان عضو سازمان بسیج اساتید استان فارس به مدت سه روز در سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار