اعتیاد از آسیب‌های اجتماعی اصلی استان یزد

کد خبر: ۲۲۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵ 10 May 2016
به گزارش تابناک یزد،مدیر کل بهزیستی استان با بیان این‌که اعتیاد یکی از 3‌آسیب اجتماعی اصلی استان محسوب می‌شود، افزود: استفاده از تجربیات موفق کشورهای مختلف دنیا برای کاهش آسیب‌های اعتیاد بدون تجربه کردن دوباره روش‌های ناموفق باید با جدیت در استان دنبال شود.
«جلیل عفتی» اظهار کرد: به این ترتیب می‌توانیم سطح آسیب‌ها، مخاطرات و هزینه‌‌های آسیب‌ها را کاهش دهیم از این رو نباید روش‌های تکراری را که دستاورد خوبی نیز نداشته است دنبال کنیم.
وی با بیان این‌که نیمی از معتادان استان مواد مخدر خانواده تریاک را استعمال می‌کنند و نیمی دیگر به سمت مصرف مواد مخدر صنعتی روی آورده‌اند، ادامه داد: طرح غربالگری معتادان استان برای یافتن بهترین روش‌های درمان آنها در استان آغاز شده است. عفتی گفت: بر اساس این طرح معتادانی که دستگیر می‌شوند، به تیم غربالگری ارجاع داده می‌شوند تا بهترین روش‌های درمانی برای آنها در نظر گرفته و اجرا شود و نتایج بهتری از اقدامات درمانی به دست آید.
وی با تاکید بر این‌که افزایش موج مهاجرت‌ها و تبعات و مسائل آن برای استان بر افزایش بروزآسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد موثر است، بیان کرد:با توجه به این‌که توقف این روند امکان ناپذیر است، به این ترتیب باید با استفاده از تجربیات سایر استان‌های مهاجرپذیر، با مدیریت این مهاجرپذیری، سطح آسیب‌ها، مخاطرات و هزینه‌های آن را کاهش دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار