یزد نیازمند آمبولانس هوایی است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از نیاز استان به حداقل یک دستگاه آمبولانس هوایی خبر داد.
کد خبر: ۲۲۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 01 May 2016

به گزارش تابناک یزد،علی دهقان  اظهار داشت: یزد از استان‌های مرکزی کشور است و مسیر همه استان‌های شمالی کشور برای رسیدن به استان‌های جنوبی و همه استان‌های شرقی برای رسیدن به استان‌های غربی و بالعکس، از جاده‌های استان یزد عبور می‌کنند.

وی بیان کرد: با توجه به حجم بالای تردد در این محورها، متاسفانه آمار تصادفات نیز بالاست و در بسیاری از موارد سرعت رسیدن به محل حادثه، می‌تواند از مرگ حادثه‌دیدگان و مصدومان تصادفات جلوگیری کند.

دهقان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فاصله بین شهرستان‌های استان یزد زیاد است و یزد از استان‌های دارای گستردگی بسیار است، نیاز به آمبولانس هوایی به شدت احساس می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد یادآور شد: در سفر اخیر وزیر بهداشت به یزد در هفته سلامت، این موضوع در جلسه شورای سلامت مطرح شد که راهکارهایی نیز برای در اختیار گرفتن یک دستگاه بالگرد از سوی وزیر بهداشت ارائه شد و امیدواریم مسئولان امر هر چه سریع‌تر در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد پزشکان تخصص و فوق تخصص و ضریب ماندگاری آنها در مناطق محروم اظهار داشت: 12 رشته تخصصی و فوق تخصصی به رشته‌های پزشکی استان یزد افزوده شده و در حال حاضر 141 پزشک در این مناطق مستقر هستند.

وی افزود: 41 نفر از پزشکان متخصص و فوق تخصص به صورت مقیم در حال همکاری با دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هستند.

دهقان همچنین بیان کرد: در استان یزد شش کلینیک ویژه وجود دارد که میانگین ویزیت انجام شده در این کلینیک‌ها در سال 94 نسبت به سال 93 افزایش 24 درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: یزد در زمینه ارتقای ویزیت، استان نمونه کشوری شناخته شده و از استان‌های همجوار به ویژه استان‌های جنوب و جنوب‌شرقی مراجعات بسیاری حتی به کلینیک‌های یزد صورت می‌گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار