سفيران سلامت شهرستان نكا تجليل شدند

همزمان با هفته سلامت، در مراسمي از سفيران سلامت شهرستان نكا تجليل شد.
کد خبر: ۲۲۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳ 28 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، اسماعيل محموديان، مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان نكا،  در حاشيه اين مراسم با اشاره به همايش تجليل از سفيران سلامت مدارس گفت: سفيران سلامت، نماينده و مجري سلامت براي ارتقاي سطح بهداشت در مدارس هستند كه به مدت يكسال در حال اجرا است.


وي با اعلام اينكه سفيران سلامت مدارس در سطح دوره متوسطه دوم برگزار مي شود، يادآور شد: براساس نيازسنجي از هر كلاس 3 دانش آموز براي دوره هاي آموزشي سلامت انتخاب شدند تا به عنوان مجريان سلامت در مدارس باشند و آموزش هاي لازم را به هم دوره اي ها و هم كلاسي ها ارائه كنند.


مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان نكا با بيان اينكه با اين طرح، فرصتي به داوطلبان علاقه مند براي سلامتي و خود مراقبتي است، يادآور شد: 20 مدرسه نكا براي اين منظور با حدود 500 دانش آموز در نظر گرفته شده است تا، سفيران سلامت مدارس، فرهنگ سازان ما در سلامت مدارس و خانواده باشند.


محموديان گفت: استفاده از توان سفيران سلامت در واقع، توسعه مشاركت مردم در امر سلامت است كه اميدواريم در راستاي آگاهسازي مردم توسط اين افراد موفق عمل شود.


وي در ادامه افزود: سفيران سلامت مدارس علاوه بر آموزش هاي بهداشتي نوجواني در مورد مشكلات ناشي از استرس، بدخوابي، عدم تمركز در كلاس و مدرسه نيز با توجه به آموزش هايي كه ديده اند، به همسالان آموزش مي دهند.


محموديان با بيان اينكه خودمراقبتي از مسائل مهمي است كه اكنون بايد مورد توجه قرار گيرد و ما در اين راستا با تمام توان وارد شده ايم، يادآور شد: موفقيت در خود مراقبتي باعث افزايش طول عمر، كاهش معلوليت ها، مرگ و مير و هزينه هاي درمان و ارتقاي سطح سلامت جامعه مي شود.

مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان نكا با اشاره به شعار سال و هفته سلامت ' غلبه بر ديابت' گفت: 10 درصد مردم شهرستان نكا از ديابت رنج مي برند و تغيير سبك زندگي، استفاده تغذيه سالم، حركت به سمت زندگي پرتحرك و تلاش در راستاي توجه به ورزش و دوري از سيگار و دود، از جمله مواردي است كه بايد بسيار به آن توجه كرد. 


شهرستان 116 هزارنفري نكا در شرق مازندران واقع شده كه حدود 10 درصد جمعيت اين شهرستان به ديابت مبتلا هستند.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار