با حضور وزیر کشور؛

مرکز نگهداری معتادان در تبریز به بهره‌برداری می‌رسد

انسان سالم به سمت مواد مخدر نخواهد رفت و در کشورهای پیشرفته نیز برنامه‌های با نشاط سالم اجرا می‌شود و ما نیز می‌توانیم برنامه‌های فرهنگی و شاد را در نقاط مختلف شهر اجرا کنیم.
کد خبر: ۲۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹ 12 April 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز ، محمد صادق‌پورمهدی معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: به زودی با حضور وزیر کشور مرکز ماده ۱۶ مرکز نگهداری معتادان در تبریز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی  با اشاره به مراحل احداث مرکز ماده 16 در تبریز اظهار داشت: این مرکز در حال اتمام مراحل نهایی است و در روزهای آینده با حضور وزیر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در حال حاضر ساختمان‌های اصلی به اتمام رسیده و نیازهای جانبی نیز در حال احداث است و مبالغ کلانی نیز در این زمینه هزینه شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: اقناع فرهنگی خانواده‌ها در مبارزه با مواد مخدر حیاتی است و همراهی دستگاه‌های فرهنگی برای آگاه‌سازی بیشتر خانواده‌ها ضروری است.

محمدعلی نصرتی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بر همراهی در زمینه مقابله با مواد مخدر تاکید کرد.

وی برگزاری جنگ های شادی در زمینه غنی سازی اوقات فراغت را خواستار شد و گفت: با توجه به اینکه در زمینه اوقات فراغت با مشکلات زیادی مواجه هستیم برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اغنا سازی اوقات فراغت اقداماتی اثر بخش خواهد بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تکاپوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در زمینه طراحی برنامه های فرهنگی برای مقابله با مواد مخدر گفت: واقعیت این است که با اقدامات اجباری و تحکمی نخواهیم توانست به موفقیت کامل برسیم و باید مردم را به صورت فرهنگی با مبارزه با مواد مخدر همراه کنیم.

وی افزود: اقناع فرهنگی خانواده‌ها در مبارزه با مواد مخدر حیاتی است و همراهی دستگاه های فرهنگی برای آگاه سازی بیشتر خانواده‌ها ضروری است.

در سال 94 نیز اولویت جدی برای مبارزه با مواد مخدر خواهیم داشت

 استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در سال ۹۴ هدف‌گیری به سمت پاکسازی تمام شهرهای استان از معتادان متجاهر خواهد بود و اولین مصوبه شورای مبارزه با مواد مخدر در سال جاری پاکسازی استان از معتادان متجاهر استان است.

همچنین  اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی در این  جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی با اشاره به موفقیت‌های حاصل شده در زمینه مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته، اظهار داشت: امسال نیز مبارزه با مواد مخدر موضوعی مهم برای همه دستگاه‌ها بوده و دغدغه‌ای برای عموم است و برنامه‌های فرهنگی خوبی برای همراه سازی مردم انجام شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در پایان سال 93 کارنامه قابل قبولی داشتیم و در سال 94 نیز اولویت جدی برای مبارزه با مواد مخدر خواهیم داشت و همه دستگاه‌ها در این زمینه همگام خواهند بود و ناامنی استان برای قاچاقچیان مواد مخدر تداوم خواهد یافت.

وی تصریح کرد: نبود فضای مناسب برای نگهداری معتادان از مشکلات جدی بود که امسال با احداث مرکز 16 نگهداری معتادان مرتفع شده و نواقص این مرکز نیز تا دو هفته آینده مرتفع می‌شود و در حقیقت این مرکز پشتوانه‌ای برای مبارزه با مواد مخدر استان است.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مرحله اول برای برخورد با معتادان، افراد متجاهر  در ایام خاص بود و در سال 94 هدف‌گیری به سمت پاکسازی تمام شهرهای استان از معتادان متجاهر خواهد بود و اولین مصوبه شورای مبارزه با مواد مخدر در سال‌جاری پاکسازی استان از معتادان متجاهر استان است.

وی اظهار داشت: در 10 روز آینده مرکز ماده 16 به صورت کامل به اتمام می‌رسد و نواقصی که در این مرکز هست به صورت کامل مرتفع شود که در این میان همکاری شهرداری تبریز و دستگاه‌های متولی ضروری است.

جبارزاده توسعه ورزش‌های همگانی را در تامین سلامت مردم مهم دانست و گفت: انسان سالم به سمت مواد مخدر نخواهد رفت و در کشورهای پیشرفته نیز برنامه‌های با نشاط سالم اجرا می‌شود و ما نیز می‌توانیم برنامه‌های فرهنگی و شاد را در نقاط مختلف شهر اجرا کنیم.

وی گفت: یک هزار و 647 معتاد متجاهر در ایام عید دستگیر شدند که متاسفانه به علت نبود مکان مناسب نگهداری این افراد به تدریج آزاد می شوند و احتمال افزایش سرقت‌ها وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار