ایستگاه‌های تست و غربالگری دیابت برپا می‌شود

در گرامیداشت هفته سلامت ایستگاه‌های تست و غربالگری دیابت در شهرهای مختلف استان اردبیل برپا می‌شود.
کد خبر: ۲۱۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸ 24 April 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در مراسمی که عصر امروز به همت خانه خیریه دیابت اردبیل برگزار شد، مدیرعامل خانه دیابت اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه شعار امسال سازمان بهداشت جهانی غلبه بر دیابت است، تلاش جدی را انجام می‌دهیم تا همه افراد جامعه با ابعاد این بیماری آشنا شده و با تست و سنجش به موقع جلوی آسیب‌های بیماری دیابت را بگیرند.

شیوا اسبقیان بیماری دیابت را بیماری پنهان و خطرناک توصیف کرد و گفت: در گرامیداشت هفته سلامت تست و غربالگری دیابت در سطح استان انجام می‌شود تا همه افراد از وضعیت سلامتی خود آگاهی داشته باشند.

وی افزود: خانه خیریه دیابت اردبیل بیش از پنج هزار بیمار تحت پوشش دارد که سعی می‌کنیم با همراهی خیرین این خانواده‌ها را مورد حمایت جدی‌تر قرار دهیم.

مدیرعامل خانه دیابت اردبیل تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم تا خود افراد جامعه در ارتقا سلامتی خود ورود پیدا کنند تا بیش از هر زمان دیگر بتوان آسیب‌ها، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را در این حوزه کاهش داد.

اسبقیان، خطرناک‌ بودن بیماری دیابت را در صورت تشخیص ندادن به موقع و رشد آن در ابعاد مختلف یادآور شد و بیان کرد: باید تحرک و تغذیه مناسب در جامعه آموزش داده شود تا سلامتی افراد بیش از هر زمان دیگر رعایت شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار