نقش تاثیرگذار ارتش در دفاع مقدس از زبان نویسنده و فیلم‌ساز مازندرانی

نویسنده و فیلم ساز دفاع مقدس گفت: وجود شهدای فراوان در میان نیروهای هوانیروز نشان دهنده نقش حساس و تأثیرگذار این یگان حماسه آفرین ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از کشورمان است.
کد خبر: ۲۱۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲ 16 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، مسعود آب آذری نویسنده و فیلم ساز دفاع مقدس در مورد نقش هوانیروز در مراحل نخست و هشت سال جنگ تحمیلی، اظهار کرد: 29 فروردین یادآور 48 شهید سرو قامت ارتش جمهوری اسلامی ایران که یگان های هوایی، دریایی و زمینی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند و نیرویی که به طور ویژه نقش داشت هوانیروز بود که در زمینه حمل نیرو و مجروح و مهمات و آذوقه و سوخت‌رسانی را بر عهده داشت و حتی جنگنده های هوانیروز در نبرد و شکار دشمن هم نقش داشتند.

این مسئول عنوان کرد: هوانیروز در همه عملیات ها شرکت داشت در هیچ عملیات دوران دفاع مقدس نمی توان مشاهده کرد که هوانیروز در آن حضور نداشته باشد.

وی درباره اقدامات هوانیروز در دوران جنگ تحمیلی با اشاره به پشتیبانی شهدا حمل مجروحین نبرد با تانک ها، نفرات دشمن و حتی می توان گفت در برخی از عملیات‌ها بدون هوانیروز نمی توانستیم در آن عملیات موفق شویم، تصریح کرد: در عملیات خیبر هلی برن نیروها توسط هوانیروز صورت گرفت و یا در عملیات بدر بیشترین جابه جایی نیروها توسط بالگردهای هوانیروز انجام شد به طوری که در همین عملیات بود که هوانیروز تعداد بسیاری شهید تقدیم کرد.

آب آذری افزود: در عملیات بدر سه فروند بالگردهای هوانیروز به طور همزمان مورد هدف دشمن قرار گرفتند که تعداد زیادی از نیروهای هوانیروز به شهادت رسیدند.

هنرمند دفاع مقدس در ارتش جمهوری اسلامی ایران عبور نیروهای انبوه ایران همراه با تجهیزات مختلف از اروند در عملیات والفجر را با حمایت هوانیروز دانست و گفت: هوانیرز در عملیات والفجر حتی غواصان را نیز یاری رساندند.

وی از حماسه آفرینی های هوانیروز در عملیات کربلای پنج، گفت و افزود: در عملیات کربلای پنج هوانیروز تعداد بسیاری از بالگردهای خود را وارد عمل کرد که طبق شنودهای انجام شده در ایران، نیروهای عملیاتی عراقی در جواب به صدام که گفت چرا پیش روی نمی کنید پاسخ دادند هنگام حرکت تانک ها و اجرای عملیات، بالگردهای ایرانی سر می رسند و با منهدم کردن تانک ها شیرازه امور را از هم می پاشند اگر می خواهید در این عملیات را به پیش ببرید باید فکری به حال بالگردهای ایرانی کنید.

آب آذری با اشاره به سال های اولیه جنگ که نیروهای متجاوز عراقی به کشور ایران از مرز دهلران تا اشنویه که شامل چهار استان در غرب کشور و از مرز ترکیه و عراق که از سمت غرب عراق استان های آذربایجان غربی، ایلام، کردستان و کرمانشاه بود وارد شدند، خاطر نشان کرد: اگر حضور سرنوشت ساز شهید کشوری در منطقه ایلام به عنوان فرمانده تیم هوانیروز و شهید حمیدرضا سهیلیان و شهید علی اکبر شیرودی در منطقه سرپل زهاب و در کنار همقطاران خود در جبهه های گیلان غرب، سومار و پشتیبانی نیروها، تخلیه مجروحین و شهدا را بر عهده داشتند نبودند نمی توانستیم در این عملیات ها جبهه ها را در روزهای نخست حفظ کنیم و دشمن را وادار کنیم تا بیش از حد پیشروی نکند.

وی نقش تأثیرگذار نیروهای هوانیروز در روزهای آغازین با وجود شهدای زیاد و جانبازان فراوان در هشت سال دفاع مقدس را چشمگیر توصیف و گفت: وجود شهدای فراوان در میان نیروهای هوانیروز نشان دهنده نقش حساس و تأثیرگذار این یگان حماسه آفرین ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از کشورمان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار