خودکفایی همدان با اجرای اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با اشاره به وجود پتانسیل‌های بسیار در استان همدان گفت: اقتصاد مقاومتی استان همدان را در رسیدن به خودکفایی کمک می‌کند.
کد خبر: ۲۰۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 10 April 2016
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با اشاره به وجود پتانسیل‌های بسیار در استان همدان گفت: اقتصاد مقاومتی استان همدان را در رسیدن به خودکفایی کمک می‌کند.

به گزارش مهر،شهرام طهماسبی در خصوص نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» گفت: اقتصاد مقاومتی با ریاضت اقتصادی که در غرب انجام می شود کاملا متفاوت است و این اقتصاد منجر به خودکفایی کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم در اقتصاد مقاومتی نباید نادیده گرفته شوند، افزود: نقش مردم در تحقق اهداف این اقتصاد بسیار مهم است چراکه مردم در مدیریت مصرف کالاها، جلوگیری از اسراف، استفاده از کالاهای تولید داخل‌ و همچنین همراهی و همکاری با مسئولان می توانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی همچنین ادامه داد: مسئولان و به خصوص همکاران در سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید با هدف گذاری و برنامه ریزی عالمانه و اجرای دقیق تمام تلاش خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی به کار گیرند.

طهماسبی با اشاره به اینکه در شرایط پس از تحریم، برنامه ریزی برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی تنها راه دستیابی به توسعه کشور است، تاکید کرد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، مردمی کردن اقتصاد مقاومتی از الزامات آن است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی را مدیریت مصرف و پرهیز از اسراف و تبذیر دانست و افزود: باید برای مدیریت مصرف در جامعه فرهنگ سازی شود.

طهماسبی با طرح این مطلب که یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی، درون زا بودن اقتصاد کشور و حمایت از کارآفرینی است، عنوان کرد: در این خصوص جوانان تحصیل کرده جامعه می توانند با فعالیت در بخش های اقتصادی، موجب پررونق شدن اقتصاد کشور شوند.

وی همچنین ادامه داد: امروز برخورداری از تحصیلات عالیه، تخصص و آگاهی از فناوری ابزار کارآمدی است که جامعه ما از آن برخوردار است.

وی با بیان اینکه شرایط پس از تحریم، فرصت مغتنمی است که جوانان در این میان نقش طلایی خویش را بر عهده گرفته و حضور فعالی در تولید و کارآفرینی داشته باشند، اشاره کرد: جایگاه ویژه و پتانسیل های موجود در استان، برنامه ریزی هدفمند و اجرای دقیق برنامه ها را برای پیشرفت می طلبد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار