دارالقرآن اردبیل ملزم به پرداخت هزینه تغییر کاربری زمین شد

بارد درخواستی مبنی بر صدور مجوز بخشودگی هزینه تغییر کاربردی دو قطعه زمین موسسه دارالقرآن کریم در اردبیل، این موسسه ملزم به پرداخت هزینه تغییر کاربری شد.
کد خبر: ۲۰۸۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 07 April 2016

به گزارشخبرنگار مهر،نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای شهر اردبیل با بیان اینکه این دو قطعه زمین یکی در شهرک ولایت و دیگری در خیابان شهید باکری متعلق به موسسه دارالقرآن بوده است، تصریح کرد: در سال ۸۵ در هر دو قطعه زمین تغییر کاربری صورت می‌گیرد و بعد از آن این دو زمین به شخص فروخته می‌شود.

لیلا تقوی با بیان اینکه در نامه درخواست شهرداری اردبیل مبنی بر صدور مجوز بخشودگی نام شخص قید نشده است، تأکید کرد: این نامه به جهت اینکه مشخص نیست چه کسی تغییر کاربری را انجام داده ناقص است.

وی افزود: بهترین راهکار برای حل این مشکل محاسبه هزینه کاربری بر اساس تعرفه سال ۸۵ و دریافت آن از موسسه یا فردی است که تغییر کاربری را انجام داده است.

در عین حال دبیر اول شورای اسلامی شهر اردبیل نیز طرح نامه به این شکل در صحن علنی شورا را نادرست عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه مالک فعلی زمین دارالقرآن نیست، شورا نمی‌تواند به این نامه رسیدگی کند.

ناصر ناطق درآبادی تأکید کرد: علاوه بر این دارالقرآن نیز نمی‌تواند از طرف مالک دیگری بخشودگی بخواهد و لازم است نسبت به اصلاح نامه اقدام شود.

شهردار اردبیل در پاسخ به سؤالات طرح شده از سوی اعضای شورای شهر تأکید کرد: دارالقرآن به شهرداری نامه بخشودگی را نوشته و ما نیز این درخواست را با شورا در میان گذاشتیم.

حمید لطف‌اللهیان افزود: در واقع تغییر کاربری توسط دارالقرآن انجام شده و این موسسه باید هزینه را پرداخت می‌کرد که در آن مقطع زمانی هزینه پرداخت نشده است.

در نهایت اعضای شورای شهر پیشنهادی مبنی بر دریافت هزینه تغییر کاربری به نرخ سال ۸۵ را تصویب کردند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار