جابه‌جایی ۱۵۶ هزار مسافر در طرح سفرهای نوروزی استان البرز

کد خبر: ۲۰۷۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵ 06 April 2016


مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز با بیان اینکه همزمان با آغاز طرح سفرهای نوروزی ۸ هزار و ۱۴ دستگاه اتوبوس از استان البرز به نقاط مختلف کشور اعزام شد گفت: با این تعداد ناوگان اتوبوس ۱۵۶ هزار و ۷۵۹ نفر مسافر جابجا شدند.

قاسم باقری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به اینکه طرح سفرهای نوروزی استان البرز از 25 اسفندماه سال 94 آغاز و تا 15 فروردین سال جاری ادامه یافت اظهار داشت: طبق آمارهای اعلامی 8 هزار و 14 دستگاه اتوبوس در این مدت از مبدا استان البرز به سایر نقاط کشور اعزام شده است.

وی با بیان اینکه با این تعداد ناوگان اتوبوس 156 هزار و 759 مسافر جابجا شدند، افزود: در 11 روز نخست از آغاز طرح سفرهای نوروزی شاهد جابجایی حداکثری مسافران بودیم به نحوی که میانگین جابجایی مسافران در این ایام روزانه تا 12 هزار نفر نیز رسید.

مدیرکل حمل ونقل و پایانه‌های استان البرز با بیان اینکه در روزهای پایانی تعطیلات نوروز با نزدیک شدن به 13 فروردین تعداد مسافران کم شد در حالی که در روز 13 فروردین تنها هزار و 700 مسافر را جابجا کردیم، خاطرنشان کرد: این مهم بیانگر این است که تولید سفر در استان البرز از میزان جذب مسافران بیشتر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه آمار برگشت مسافران در آمار استان البرز درج نمی‌شود بلکه در این بخش ملاک میزان خروجی مسافران از استان به نقاط مختلف کشور است، تصریح کرد: تعداد ناوگان اعزامی از استان البرز به سایر نقاط کشور 3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته در حالی که در بخش مسافران با افزایش یک درصدی رو‌به رو بوده‌ایم.

باقری با اشاره به اینکه مردم از اتوبوس‌های وی آی پی بیشتری در این ایام استفاده کردند، اظهار داشت: میزان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان البرز در ایام تعطیلات نوروزی 28 میلیون و 645 هزار وسیله بوده که نسبت به سال گذشته با افزایش یک درصدی تردد رو‌به رو بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امسال شاهد گره ترافیکی سنگین به سبب حجم ترافیک به جز مواردی خاص در محور کرج- چالوس به سبب ریزش کوه و بارش برف نبودیم، گفت: این مهم به واسطه اطلاع‌ رسانی‌های دقیق مسئولان مربوطه و مدیریت سفر مسافران تحقق پیدا کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار