بازگشت پسر 14 ساله به سلامت به آغوش خانواده/ناکامی آدم‌ربایان در اخاذی 4 میلیارد ریالی در بناب

آدم‌ربایان در اخاذی 4 میلیارد ریالی در بناب ناکام ماندند.
کد خبر: ۲۰۷۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 06 April 2016

به گزارش تابناک تبریز، شایان پسر 14 ساله بنابی در آخرین روزهای سال 94 وقتی که از مغازه پدرش قصد بازگشت به منزل را داشت، سوار یک دستگاه تاکسی می‌شود و وقتی متوجه می‌شود که سرنشینان این تاکسی ناشناس هستند به فکر خارج شدن از آن می‌افتد ولی با درب‌های بدون دستگیره مواجه شده و تلاش وی با بیهوشی از طرف افراد ناشناس ناکام می‌ماند.

فرمانده نیروی انتظامی بناب در گفت‌وگو خبرنگار فارس در بناب گفت: بعد از اخذ گزارش ربوده شدن این پسربچه مراتب در دستور کار کارآگاهان نیروی انتظامی قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتی و با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) محل اختفای آدم ربایان شناسایی شد.

رمضان اللهوردیان تصریح کرد: بعد از چند روز آدم‌ربایان طی تماس تلفنی با اولیای فرد ربوده شده اعلام کردند که در قبال اخذ مبلغ 4 میلیارد ریال حاضر به آزادی فرزند آنها هستند و در غیر این صورت جان وی در خطر است.

وی یادآور شد: با هماهنگی مسئولان قضایی مشخص شد این فرد به یکی از شهرهای شرقی کشور انتقال داده شده است که با اعزام گروهی از کارآگاهان زبده دایره آگاهی به شهرستان مورد نظر و با همکاری پلیس آگاهی آن شهرستان مأموران پس از انجام کارهای اطلاعاتی محل دقیق اختفاء شناسایی و سپس در یک اقدام ضربتی فرد ربوده شده را آزاد کردند.

فرمانده نیروی انتظامی بناب با بیان اینکه این افراد با طرح و نقشه قبلی اقدام به آدم ربایی کرده بودند؛ گفت: در این عملیات 4 نفر آقا و دو نفر خانم دستگیر و پس از انجام تشریفات قانونی فرد ربوده شده به سلامت به آغوش گرم خانواده بازگشت.

اللهوردیان در خصوص نحوه ربوده شدن این فرد توسط افراد ناشناس اظهار کرد: آدم‌ربایان پس از شناسایی محل رفت و آمد این پسر با استفاده از یک دستگاه تاکسی که از شهرهای دیگر به بناب انتقال داده شده بود، او را تحت عنوان مسافر سوار نموده و پس از آن وی را مورد ربایش قرار می دهند و به یکی از شهرهای شرقی کشور منتقل می کنند.

این افسر انتظامی به خانواده‌ها توصیه کرد مراقب رفت و آمد فرزندان خود بوده و در مسیر رفت و آمد آنها را زیر نظر داشته باشند و در صورتی که با افراد مشکوک مواجه شدند موضوع را سریعاً به اطلاع پلیس 110 برسانند تا پلیس با اقدامات لازم از بروز چنین کارهایی جلوگیری کند.

پدر پسر ربوده شده نیز طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات به موقع پلیس و نیروهای امنیتی و قضایی گفت: من مدیون پلیس هستم و با پیدا شدن فرزندم زندگی دوباره به من بخشیده شد.

وی افزود: فرزندم واقعاً از دست رفته بود و به هیچ عنوان فکر نمی کردم دیگر به فرزندم برسم و از مردم هم می خواهم همیشه با پلیس همکاری داشته باشند.

شایان هم که در این مدت روزهای بسیار سختی را گذرانده بود در خصوص نحوه ربوده شدن خود اظهار کرد: من منتظر تاکسی بودم که یک دستگاه تاکسی مرا سوار کرد و به منطقه دیگری بود که متوجه شدم سرنشینان تاکسی غریبه هستند و درب تاکسی نیز دستگیره نداشت.

این نوجوان بنابی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه مرا بیهوش کردند، مرا به یک جای نامعلوم بردند و اکنون با تلاش نیروهای انتظامی آدم ربایان دستگیر و مرا به آغوش خانواده ام باز گرداندند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار