معدوم‌سازی 636 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل‌مصرف

سرپرست دامپزشکی اقلید از ضبط و معدوم‌سازی 636 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل‌مصرف از مراکز تولید و توزیع فرآورده‌های خام دامی و کشتارگاه در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی 94 این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰ 08 April 2015

به گزارش تابناک فارس و نقل فارس،از اقلید، خدارضا امیدی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح تشدید نظارت بهداشتی نوروز 94 باهدف نظارت بیشتر و بهتر بر بهداشت فرآورده‌های دامی تولیدی و توزیعی در راستای حفظ سلامت مصرف‌کنندگان از 25 اسفندماه 93 در این شهرستان آغاز شده و تا 15 فروردین‌ماه 94 ادامه داشته است.

وی با اشاره به حضور مداوم سه گروه نظارتی در بازرسی از مراکز مختلف تولید و توزیع فرآورده‌های خام دامی مانند مرغ‌فروشی‌ها، قصابی‌ها، محل نگهداری فرآورده‌های خام دامی در مراکز پزندگی و طبخ فرآورده‌ها و... در نوروز 94 عنوان داشت: طی اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی نوروز 94 در 369 مورد بازرسی انجام‌شده از 123 مرکز تولیدی و توزیعی فرآورده‌های خام دامی اقلید حدود 250 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی فاسد ضبط و معدوم شد.

سرپرست دامپزشکی اقلید به یک‌هزار و 153 مورد بازرسی از لاشه‌های کشتاری اشاره کرد و افزود: در نوروز 94 حدود 386 کیلوگرم لاشه‌های کشتاری غیرقابل‌مصرف ضبط و معدوم شده است.

امیدی با تأکید بر حمل بهداشتی فرآورده‌های دامی در راستای حفظ سلامت مردم بیان داشت: در نوروز 94 مجوز صدور 21 هزار و 500 کیلوگرم تخم‌مرغ، 6 هزار و 150 کیلوگرم گوشت تازه و 30 هزار قطعه مرغ زنده کشتاری در غالب 54 محموله صادر شد.

این مسئول عنوان کرد: با نظارت کامل بهداشتی 23 محموله فرآورده دامی مانند 15 محموله گوشت مرغ تازه به مقدار 35 تن، پنج محموله گوشت مرغ منجمد به میزان 18 تن، دو محموله بچه ماهی پرورشی به میزان 300 هزار قطعه و یک محموله 40 هزار قطعه‌ای جوجه یک‌روزه گوشتی در نوروز 94 وارد اقلید شده است.

امیدی در پایان سخنان خود با تقدیر از مردم و مسئولان شهرستانی در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی نوروز 94 بر تلاش، نظارت و بازرسی اداره دامپزشکی اقلید از مراکز تولید و توزیع فرآورده‌های خام دامی این شهرستان در راستای حفظ سلامت مصرف‌کنندگان در تمام ایام سال تأکید کرد و مساعدت مردم با دامپزشکی در گزارش موارد مشکوک و دقت در تهیه فرآورده‌های دامی از مراکز معتبر و بهداشتی را خواستار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار