بازدید 30 هزار نفر از بقاع متبرکه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 30 هزار نفر از بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری همدان بازدید کرده‌اند.
کد خبر: ۲۰۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶ 25 March 2016

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 30 هزار نفر از بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری همدان بازدید کرده‌اند.

به گزارش فارس؛ حجت‌الاسلام علی حسینی از برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه همدان خبر داد و اظهار کرد: طرح آرامش بهاری در 10 بقعه و امامزاده شاخص شهرستان همدان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه همدان با مراسم تحویل سال نو آغاز شده است تصریح کرد: برنامه‌های متنوعی از جمله اسکان موقت زائران، برپایی ایستگاه صلواتی و برپایی خیمه‌های معرفت از جمله برنامه‌های شاخص این طرح هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با اشاره به برپایی غرفه سلامت در امامزاده عبدالله (ع) همدان ادامه داد: این غرفه در راستای ارائه رایگان خدمات و مشاوره‌های پزشکی به زائران و مسافران این بقعه برپا شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از یک‌هزار نفر از زائران امامزاده عبدالله (ع) در غرفه حضور پیدا کردند و از توصیه‌های پزشکی بهره‌مند شدند.

حسینی بیان کرد: هدف از برپایی خیمه‌های معرفت رفع نیازهای مردمی در راستای پاسخگویی به مسائل و احکام شرعی، رفع نیاز حوزه سلامت، برپایی دفتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی، برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، نمایشگاه آرامش بهاری «سلسله مباحث نمایشگاهی»، برگزاری مسابقه‌های فرهنگی، برپایی غرفه حجاب و عفاف و ... است.

وی افزود: خیمه‌های معرفت در امامزاده عبدالله (ع)، امامزاده حسین (ع)، امامزاده یحیی (ع)، امامزاده محسن (ع)، امامزاده خضر (ع)، امامزاده فرزند علی (ع) و زبیده خاتون (س) برپا شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با بیان اینکه اسکان موقت مسافران و زائران نوروزی یکی دیگر از برنامه‌های طرح آرامش بهاری در ایام نوروزی است گفت: اسکان موقت در بقعه متبرکه خانم گرجی و امامزاده اهل‌بن‌علی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امامزادگان محل آرامش برای مردم و مسافران نوروزی هستند اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 30 هزار نفر از بقاع متبرکه شهرستان همدان مجری طرح آرامش بهاری بازدید داشته‌اند.

حسینی با بیان اینکه به طور متوسط روزانه بیش از 2 هزار نفر از امامزاده عبدالله (ع) همدان بازدید دارند تصریح کرد: امامزاده محسن (ع) به دلیل موقعیت خوب و خوش آب و هوای جغرافیایی از استقبال کم نظیر مسافران نوروزی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: روزانه بیش از هزار نفر از امامزاده محسن (ع) بازدید می‌کنند و از برنامه‌های طرح آرامش بهاری استفاده می‌کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با بیان اینکه امامزاده فرزند علی (ع) در جوار آرامگاه باباطاهر قرار گرفته است گفت: این بقعه متبرکه از دیگر امامزادگانی است که با استقبال خوب مردم و مسافران نوروزی همراه شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار