تابستان ۹۵ پایان مرمت پل باراندوز چای ارومیه

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی از اختصاص 117 میلیون تومان اعتبار برای مرمت پل باراندوز چای ارومیه خبر داد.
کد خبر: ۱۹۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳ 13 March 2016

پل

جوان پرس : معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی از اختصاص ۱۱۷ میلیون تومان اعتبار برای مرمت پل باراندوز چای ارومیه خبر داد.

محمد فتحی گفت: به منظور مرمت پل، در دو هفته اخیر نسبت به عقد قرارداد با پیمانکار اجرایی مربوطه اقدام شده و تا اواخر تابستان سال آینده مرمت پل باراندوز چای ارومیه به پایان می رسد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۷۹ این پل قاجاری مورد بازسازی کلی قرار گرفته بود، افزود: عوامل جوی و عرض کم بستر موجب شست و شو پایه های پل و ریزش بخشی از آن شده است.

فتحی در خصوص مرمت پل باراندوز گفت: به علت افزایش حجم آب عبوری از زیر پل در ماه های اخیر کار مرمت مدت کوتاهی به تاخیر افتاده که با تجهیز کارگاه و تحویل امورات به پیمانکار مرمت آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا؛ در ۲۵ کیلومتری جاده ارومیه- اشنویه رودخانه بسیار زیبایی به چشم می خورد که بر روی آن پلی مربوط به دوره قاجار ساخته شده است. پل باراندوز ۴۰ متر طول، پنج متر عرض ،شش چشمه بزرگ با قوس جناغی و پنج چشمه طاق کوچک با طاق رومی دارد . جهت پل شمالی – جنوبی است و پنج پایه دارد . دیوار پایه ها با تخته سنگهای بزرگ مکعبی شکل با ملاط آهک ساخته شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار