تدوین 19 سند استاندارد در اردبیل

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت: در سال جاری موفق شدیم 19 سند استاندارد ملی را در استان اردبیل تدوین کنیم.
کد خبر: ۱۹۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱ 12 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، هاشم علایی صبح امروز در جلسه هماهنگی مسئولان استاندارد اردبیل اظهار کرد: تدوین 19 سند استاندارد ملی در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات، مهندسی پزشکی، مکانیک، انرژی، عمران، صنایع غذایی و خدمات انجام شده است.

وی با بیان اهداف این کار بیان کرد: هدف از تدوین استانداردهای ملی افزایش کیفیت، ایمنی و امنیت، تسهیل تجارت بین‌المللی، توسعه بهینه فناوری‌ها و حمایت از مشتری است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل با اشاره به بند 24 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یادآور شد: تنها دستگاه اجرایی که به طور مستقل به آن اشاره شده سازمان ملی استاندارد است و افزایش پوشش استانداردسازی برای تولیدات داخلی از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده ‌است.

علایی به تشکیل کارگروه‌های تخصصی با همکاری استاندار اردبیل و مدیران دستگاه‌های اجرایی در زمینه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: از جمله اهداف استانداردسازی می‌توان به توسعه اقتصادی، حمایت از مصرف‌کننده، حفظ ایمنی و بهداشت جامعه است.

وی یکی از مولفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی را توجه به استانداردهای ملی و بین‌المللی بیان کرد و گفت: باید تولید هر گونه کالا و خدمات در استان اردبیل مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی باشد که این کار برخورداری جامعه ایرانی از سلامت،‌ ایمنی و آرامش را زمینه‌ساز می‌شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل مشارکت بیشتر در تدوین استانداردهای ملی بر اساس ظرفیت‌های بومی استان را امری ضروری دانست و یادآور شد: برای اینکه توان صادرات و رقابت در بازارهای جهانی را داشته باشیم باید هم‌گام با علم و فناوری جهان پیش‌روی کنیم و این امر با افزایش استانداردسازی و تدوین استاندارد ملی میسر می‌شود.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، علایی در پایان سخنان خود به ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور در تدوین استانداردهای بومی استان اشاره کرد و افزود: با همکاری این نهادها و اداره استاندارد استان در خصوص استانداردسازی محصولات بومی استان متناسب با ظرفیت‌های موجود گام مثبتی برداشته شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار