افزایش 30 درصدی نرخ بلیت شناورهای مسافری از نوروز 95

رئیس اتحادیه شرکت‌های حمل‌و‌نقل دریایی بار و مسافر گفت: یکی از پرترددترین منطقه‌ها برای مسافرت‌های دریایی در آب‌های جنوبی کشور مسیر بندرعباس به قشم است. وی از افزایش نسبی نرخ بلیت شناورهای مسافربری تا سقف 30 درصد از نوروز 95 خبر داد.
کد خبر: ۱۹۶۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴ 11 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، احمد هاشمی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در نوروز 95 نیز همچون سال‌های گذشته شاهد حضور چشمگیر مسافران و تقاضا برای مسافرت‌های دریایی به‌ویژه در مسیر مذکور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بیش از 60 فروند شناور مسافری مدرن در مسیر بندرعباس – قشم فعال است که جوابگوی نیاز مسافران است.

هاشمی ادامه داد: هر ساله در ایام نوروز به منظور پشتیبانی مسافرت‌های دریایی و شناورهایی که در طول سال فعال هستند، تعدادی شناور مسافری برای تردد در مسیرهای پرترافیک دریایی در آب‌های خلیج فارس به ناوگان مسافربری دریایی اضافه می‌شود.

به گفته وی، معمولاً شرکت کشتیرانی والفجر و نیز شناورهای مسافری متعلق به برخی از ارگان‌های دریایی در ایام نوروز به ناوگان مسافربری دریایی افزوده می‌شوند.

رئیس اتحادیه شرکت‌های حمل و نقل دریایی بار و مسافر در ادامه گفته‌های خود از افزایش نسبی نرخ بلیت‌های شناورهای مسافربری تا سقف 30 درصد از نوروز 95 خبر داد.

وی با بیان اینکه هم اکنون قیمت بلیت شناورهای مسافربری در مسیر بندرعباس- قشم 12 هزار تومان است، گفت: این میزان نرخ به هیچ وجه برای مالکان شناورها از توجیه اقتصادی برخوردار نیست.

هاشمی بیان کرد: اکنون درآمد شناورهای مسافری به ریال است اما هزینه‌های لازم جهت سرویس شناور به صورت ارزی تامین می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش نرخ بلیت شناورهای مسافری افزود: در نظر داریم از نوروز 95 نرخ بلیت شناورهای فعال در آب‌های خلیج فارس را 20 تا 30 درصد افزایش دهیم.

هاشمی تصریح کرد: تعیین نرخ به گونه‌ای انجام می‌شود که علاوه بر رضایت مالکان شناورها، رضایت مسافران نیز جلب شود.

رئیس اتحادیه شرکت‌های حمل و نقل دریایی بار و مسافر تاکید کرد: اگر قرار باشد، نرخ واقعی بلیت شناورهای مسافری تعیین شود باید افزایش 200 درصدی نرخ‌های کنونی صورت گیرد اما از آنجا که این میزان برای مسافران بالاست، با در نظر گرفتن رضایتمندی مسافران همان افزایش 20 تا 30 درصدی را اعمال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تعیین نرخ بلیت شناورهای مسافری به لحاظ قانونی به عهده اتحادیه شرکت‌های حمل و نقل دریایی بار و مسافر است اما برای درنظر گرفتن تمام جوانب جلساتی را با اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و سایر دستگاه‌های مرتبط برگزار خواهیم کرد.

وی درباره سفرهای دریایی در نوروز 95 به فروش بلیت‌ها در مسیر بندرعباس- قشم اشاره کرد و گفت: این امر از اکنون در اسکله شهید حقانی اجرایی شده که تاثیر بسیار مثبتی بر رضایتمندی مسافران داشته است.

وی اظهار امیدواری کرد: به زودی امکان فروش بلیت اینترنتی نیز در اسکله شهید ذاکری قشم فراهم خواهد شد تا مسافرانی که قصد دارند در مسیر بندرعباس- قشم تردد کنند در هر دو اسکله شهید حقانی و شهید ذاکری از صرف وقت در صف‌های طولانی بی‌نیاز شوند.

به گزارش مانا، هاشمی خاطر نشان کرد: امیدواریم به زودی شاهد فروش بلیت شناورهای مسافری در تمام اسکله‌های مسافری جنوب کشور به صورت اینترنتی و الکترونیکی باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار