لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور

سقوط یک‌ پله‌ای شاگردان دایی

تیم فوتبال صبای قم ششمین بازی متوالی را بدون پیروزی پشت سر گذاشت تا یک پله دیگر در جدول رده‌بندی لیگ برتر پائین‌تر رود.
کد خبر: ۱۹۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶ 07 March 2016
به گزارش تابناک قم، آغاز نبردن‌های صبای قم در دور برگشت مسابقات فصل جاری لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از دیدار خانگی هفته هفدهم با نفت تهران بود که شاگردان علی دایی در خانه خود با حساب سه بر یک ناباورانه به نفت باختند.

بعد از آن صبای قم نزدیک به دو ماه به استراحت و تعطیلات نیم‌فصل رفت با غرور ناشی از قهرمانی در رقابت‌های فوتبال جام شهدا به چرخه رقابت‌های لیگ برتر بازگشت اما کار خود را با باخت دو بر صفر در میهمانی تیم گسترش‌فولاد تبریز آغاز کرد.

3 باخت و 3 تساوی صبا در 6 هفته اخیر لیگ برتر

شاگردان علی دایی در هفته چهارم از دور برگشت نیز در قم میزبان تیم راه‌آهن انتهای جدولی بودند و در دیداری که یک گل به خودی عجیب با اشتباه مدافعان این تیم به ثمر رسید، بازی خانگی هفته نوزدهم را به رقیب تهرانی خود واگذار کرد.

سه باخت متوالی در هفته‌های هفدهم تا نوزدهم موجب شد صبای قم از جمع بالای جدولی‌ها فاصله بگیرد اما جایگاه ششمی خود را همچنان به دلیل ناکامی‌ تیم‌های پائین جدول حفظ کند ولی در هفته‌ای که صبا طلسم باخت‌های متوالی خود را با تساوی برابر پدیده مشهد در میهمانی هفته بیستم شکست، صبا از رده ششم جدا شد.

صبا در هفته بیست و یکم لیگ برتر نیز در خانه خود برابر استقلال‌صنعتی خوزستان نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک بر یک کسب نکرد تا پنجمین هفته متوالی بدون پیروزی موجب سقوط این تیم به مکان هشتم جدول شود و نماینده قم از جمع مدعیان به طور کلی فاصله بگیرد.

فوتبالیست‌ها صبای قم در هفته بیست و دوم مسابقات این فصل نیز که میهمان تیم قدرتمند و مدعی فولاد مبارکه سپاهان اصفهان بودند به تساوی دو بر دو دست یافتند تا ششمین هفته متوالی را نیز بدون برد پشت سر بگذارند و از مکان هشتم هم پائین‌تر بروند.

تساوی در خانه سپاهان اگر چه برای صبای قم یک نتیجه ارزشمند بود و یک امتیاز شیرین به دنبال داشت اما موجب شد تا صبا جایگاه هشتمی خود را نیز در جدول از دست بدهد و به مکان نهم برود، رتبه‌ای که با توجه به عملکرد خوب صبا در نیم‌فصل نخست، اکنون از دایی و تیمش پذیرفتنی نیست.

در شرایطی که دیدارهای هفته هشتم از دور برگشت مسابقات پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از روز پنجشنبه بیستم اسفند ماه آغاز می‌شود، صبای قم روز جمعه بیست و یکم اسفند در آخرین روز بازی‌های این هفته به مصاف پرسپولیس تهران می‌رود.

سقوط صبا به مکان نهم جدول در آستانه مصاف با پرسپولیس

صبای قم در این دیدار از حمایت تماشاگران خودی برخوردار است و بعد از هفت هفته تلاش می‌کند با ارائه بهترین بازی خود، از بازی برابر تیم رده چهارم جدول بازی‌های فصل جاری لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور امتیاز بگیرد تا بیش از این، جایگاه خود را در جدول از دست ندهد.

شاگردان علی دایی بعد از اینکه در هفته شانزدهم لیگ برتر در میهمانی تیم فوتبال استقلال اهواز به برتری سه بر صفر رسیدند و با قرار گرفتن در جمع مدعیان به تعطیلات نیم‌فصل رفتند، 6 هفته است که رنگ پیروزی را ندیده‌اند و روندی نزولی در پیش گرفته‌اند.

صبای قم از هفته هفدهم که در خانه خود با نتیجه عجیب سه بر یک به نفت تهران باخت، در 6 بازی بعد از آن دیدار نیز موفق به شکست رقبا نشده تا با شرایطی نه‌چندان خوب برابر تیم مدعی پرسپولیس تهران قرار بگیرد، تیمی که اکنون پنج امتیاز بیشتر از صبا دارد و در وضعیت مناسبی برای کسب قهرمانی و سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته است.

دیدار صبای قم و پرسپولیس تهران از هفته بیست و سوم مسابقات فصل جاری لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج‌ فارس از ساعت 16 عصر روز جمعه بیست و یکم اسفند ماه در ورزشگاه یادگار امام شهر مقدس قم به انجام خواهد رسید.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار