نتایج دور جدید انتخابات مقدماتی آمریکا؛

امیدواری دوباره ساندرز و کروز به ادامه رقابت های انتخاباتی

رقابت هاي مقدماتي و درون حزبي انتخابات آمريكا در دو حزب رقيب در روز شنبه در چند ايالت ديگر ادامه يافت. نتايج بر آمده از اين رقابت كه براي دموكرات ها در ايالت هاي نبراسكا، لوئيزانا و كانزاس و براي جمهوري خواهان در ايالت هاي كانزاس، كنتاكي، لوئيزانا و مين برگزار شد، با آنچه در سه شنبه بزرگ رقم خورد، متفاوت است و گواه از پيشتازي تدكروز در جمهوري خواهان و برني ساندرز در دموكرات ها مي دهد.
کد خبر: ۱۹۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 06 March 2016
مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیهرقابت هاي مقدماتي و درون حزبي انتخابات آمريكا در دو حزب رقيب در روز شنبه در چند ايالت ديگر ادامه يافت. نتايج بر آمده از اين رقابت كه براي دموكرات ها در ايالت هاي نبراسكا، لوئيزانا و كانزاس و براي جمهوري خواهان در ايالت هاي كانزاس، كنتاكي، لوئيزانا و مين برگزار شد، با آنچه در سه شنبه بزرگ رقم خورد، متفاوت است و گواه از پيشتازي تدكروز در جمهوري خواهان و برني ساندرز در دموكرات ها مي دهد.

به گزارش «تابناك» به نقل از پايگاه خبري «يو اس اي تودي» شنبه 5 مارس برابر با 15 اسفند رقابت هاي مقدماتي و درون حزبي انتخابات رياست جمهوري آمريكا براي دموكرات ها در ايالت هاي نبراسكا، لوئيزانا و كانزاس و براي جمهوري خواه ها در ايالت هاي كانزاس، كنتاكي، لوئيزانا و مين ادامه يافت و نتايج كلي بر آمده از اين اتفاقات با نتايج كلي انتخابات سه شنبه بزرگ كاملاً متفاوت شد.

براي جمهوري خواهاني كه دونالد ترامپ را تاكنون پيشتاز انتخابات مقدماتي در ايالت هاي پيشين ديدند، نتايج شنبه بسيار قابل توجه بود و از آن سو نيز دموكرات هاي هوادار برني ساندرز تا حدود زيادي دوباره به پيروزي نهايي نامزد منتخب خود اميدوار شدند.

البته اين موضوع به اين معنا نيست كه دو رقيب جدي هر دو حزب يعني دونالد ترامپ در ميان جمهوري خواهان و هيلاري كلينتون در ميان دموكرات ها كاملاً ضعيف عمل كرده باشند؛ چرا كه در روز شنبه كلينتون در لوئيزانا و ترامپ نيز در لوئيزانا و كنتاكي موفق به كسب به اكثريت آراء شدند.

از نكات قابل توجه اين انتخابات آن بود كه پس از جب بوش كه در هفته هاي پيش كناره گيري خود را بعد از مشاهده نتايج ضعيف و عدم اقبال عمومي اعلام كرد، بن كارسون جراح و متخصص جمهوري خواه نيز در روز جمه 4 مارس از ادامه فرايند انتخابات كناره گيري كرد و در انتخابات روز شنبه بدون اعلام هواداري از نامزدي خاص، نقشي نداشت.

اين نتايج گوياي آن است كه در ايالت كانزاس و در حزب دموكرات برني ساندرز موفق به كسب 67.7 درصد آراء و كلينتون موفق به كسب 32.3 درصد آراء شد. در همين ايالت و در حزب دموكرات ها نيز تدكروز 47.2درصد آراء و ترامپ 23.3 درصد آراء را كسب كردند.

در ايالت لوئيزانا در ميان دموكرات ها كلينتون با اكثريتي قاطع 70 درصد آراء را كسب كرد و ساندرز تنها 23.4درصد آرا را به دست آورد. در همين ايالت و در حزب جمهوري خواه ترامپ 41.5 و كروز 38 درصد رأي داشتند. در ايالت نبراسكا كه تنها دموكرات ها در آن انتخابات داشتند، برني ساندرز 56.4 درصد و كلينتون 43 درصد رأي به دست آوردند.

در ايالت مين و كنتاكي نيز تنها انتخابات در حزب جمهوي خواه برگزار شد و در ايالت مين تد كروز 45.9 درصد آراء و ترامپ 32.6 درصد رأي داشتند و در ايالت كنتاكي ترامپ 35.9 و كروز 31.6 درصد رأي داشتند.

در ادامه و در قالب جدول به نتايج كلي ايالت هايي كه روز شنبه در آنها انتخابات برگزار شد، اشاره مي شود:

امیدواری دوباره ساندرز و کروز به ادامه رقابت های انتخاباتی

جدول زیر، بیانگر نتایج کلی آرا در ایالت هایی است که تاکنون در آن ها انتخابات مقدماتی برگزار شده است:

امیدواری دوباره ساندرز و کروز به ادامه رقابت های انتخاباتی
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار