تشکیل کمیته‌های تخصصی ستاد خدمات سفر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با تشکیل کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی تلاش بر این است که ستاد خدمات سفر فعالیت خود را به صورت مرتب و منظم در نگارخانه خطایی اردبیل پیگیری کند.
کد خبر: ۱۹۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۴ 04 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، کریم حاجی‌زاده در جلسه هماهنگی دستگاه‌های مختلف عضو ستاد خدمات سفر در اردبیل اظهار کرد: به مانند سال‌های گذشته ستاد خدمات سفر استان از 27 اسفندماه فعالیت خود را در قالب 10 کمیته تخصصی با حضور دستگاه‌های مختلف آغاز می‌کند تا با هماهنگی‌های بیشتر و بهتر زمینه پذیرش و اسکان مسافران نوروزی فراهم آید.

وی با یادآوری اینکه سعی می‌کنیم بهتر و بیشتر از سال‌های گذشته ستاد خدمات سفر را در طول انجام سفرهای نوروزی و اجرای مطلوب این طرح به خوبی به انجام برسانیم، تصریح کرد: باید مسافران از بدو ورود به حوزه استحفاظی این استان تا اسکان، اقامت و پذیرایی و حضور در اماکن تاریخی، طبیعی، فرهنگی و جاذبه‌های دینی این استان بتوانند با آرامش و خیال راحت سفر خود را انجام دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گفت: تلاش می‌کنیم تا با آماده‌سازی اماکن با جاذبه‌های دینی، تاریخی و فرهنگی استان اردبیل برای مسافران و گردشگران زمینه‌ای را فراهم کنیم تا آنها بتوانند از این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها بیشتر و بهتر استفاده کنند.

حاجی‌زاده افزود: هر چند استان اردبیل مقصد انجام سفرهای گذری و کوتاه‌مدت است، اما به دلیل شرایط آب و هوایی در ایام نوروز و ضرورت اسکان مسافران و گردشگران در هتل‌ها و اماکن مناسب‌تر باید 250 هتل، هتل آپارتمان، میهمان‌پذیر، خانه فرهنگیان، مدارس و اماکن مختلف برای پذیرایی از این میهمانان و مسافران آماده باشد.

وی از دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون اورژانس، هلال‌‌احمر، راهداری، شرکت‌های آب، گاز، برق و مخابرات خواست تا با شیفت‌بندی فعالیت‌های شبانه‌روزی خود در این ایام به شکل آبرومند در خدمت میهمانان و مسافران باشند.

دبیر ستاد خدمات سفر استان با یادآوری اینکه این ستاد در نگارخانه خطایی مستقر شده و کار هماهنگی را با مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهادها انجام می‌دهد، بیان کرد: ‌امسال نیز براساس یک آمارگیری درست و منطقی و حضور گردشگران در مناطق مختلف سعی می‌کنیم اطلاعات مرتبی را در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم و در کنار آن در ورودی شهرها بروشورها و اقلام آشنایی مسافران با جاذبه‌ها و دیدنی‌ تاریخی مناطق مختلف توزیع می‌شود.

در این جلسه از آمادگی 217 مرکز اقامتی در استان با چهار هزار و 800 تخت، آمادگی بیش از 81 واحد آموزشی با 668 کلاس درس، نظافت عمومی شهر و برپایی سفره‌های هفت‌سین در ورودی‌های شهر، ساماندهی 50 سرویس بهداشت در سطح شهر، جلوگیری از هرگونه اقدام در نابسامانی شهر با فعالیت دست‌فروش‌ها، کاشت درخت و گل‌های تزئینی و برگزاری جشن‌های مختلف عید باستانی نوروز در استقبال از بهار در استان اردبیل به انجام می‌رسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار