استاندار اردبیل:

كميته‌ امداد به خوبي فرصت احسان را ايجاد كرده است

خدابخش با اشاره به اينكه آرامش دروني امدادگران حاصل از خدمت رساني به مساكين و همنوعان مي باشد گفت: خير خواهي و خير بودن يكي از افتخارات نظام است كه امام راحل(ره) نيز به عنوان هدايت گر تأكيد فراواني بر اين امر داشته اند.
کد خبر: ۱۹۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۱ 04 March 2016

استاندار اردبيل گفت: كميته‌ امداد امام خميني(ره) به عنوان مولود انقلاب در راستاي خدمت به نيازمندان ايجاد شده است كه امروز با ايجاد روش هاي مناسب فرصت احسان و نيكوكاري به نيازمندان را در تمامي ابعاد به وجود آورده است.

به گزارش تابناک اردبیل، مجيد خدابخش امروز در ديدار با امدادگران استان اردبيل كه در اداره كل كميته‌ امداد استان ترتیب یافت، با اشاره به اينكه كميته‌ امداد شيوه‌هاي جديدي را براي جمع آوري كمك‌هاي خيرين فراهم كرده، افزود: ابداع چنين فرايندهايي كه مي‌تواند به جذب حداكثري مساعدت‌هاي مردمي منجر شود، باعث ارتقاء روحيه همدلي و همزباني در بين اقشار مختلف خواهد شد.

وی با بيان اينكه برنامه‌هاي كلان كميته‌ امداد براي اشتغال و توانمندسازي منحصر به فرد است، تصريح كرد: بايد با بهره‌گيري از اين دانش و تجربيات بتوانيم در زمينه‌ ايجاد فرصت‌هاي شغلي پايدار گام‌هاي مؤثري برداريم.

استاندار اردبيل ايجاد بازار فروش براي محصولات توليدي مددجويان را از ديگر مباحث مهمي دانست كه بايد در اولويت قرار گيرد و گفت: هر چقدر بازار كاري مناسب براي افراد ايجاد شود به همان ميزان مي‌توان بر روي بهره‌وري اين طرح‌ها تمركز داشت.

وي زير يك درصد بودن آمار طلاق در بين مددجويان كميته‌ امداد را نقطه‌ عطف حائز اهميتي عنوان كرد و بيان داشت: با اينكه اين آمار در جامعه رو به افزايش است، اما كميته‌ امداد با برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي قبل، حين و بعد از ازدواج مي‌كوشد تا آينده‌‌ روشني را براي اين زوج‌ها رقم بزند.

خدابخش با اشاره به اينكه بسيار خرسنديم كه كميته‌ امداد از دانشجوياني در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري حمايت مي‌كند، افزود: اين عزيزان پس از فارغ التحصيلي و اشتغال، به دليل اينكه با گوشت، پوست و استخوان خود فقر را لمس كرده‌اند همواره در خدمت به محرومين از ديگر افراد جامعه پيشي مي‌گيرند.

استاندار اردبيل در ادامه‌ سخنان خود با اعلام اينكه تلاش براین است تا پايان سالجاري اعتبارات باقي مانده در بانك‌ها براي ارائه‌ تسهيلات به افراد واجد شرايط تسريع شود، ادامه داد: اعتبارات تصويب شده حدود 250 ميليارد ريال مي‌باشد كه با همكاري بانك‌هاي عامل مي‌كوشيم اين اعتبارات جذب شود.

وي با پيشنهاد اينكه بهتر است كميته‌ امداد در جهت تبديل طرح‌هاي اشتغال به كارخانه‌هاي توليدي قدم‌هاي مؤثري بردارد، افزود: دراين راستا با بهره‌گيري از افراد خلاق و مبتكر و اضافه نمودن آنان به طرح‌هاي ايجاد شده، مي‌توان فعاليت‌هاي گسترده‌اي را در جهت كارخانه‌هاي تبديلي به انجام رساند.

خدابخش در ادامه‌ سخنان خود با اشاره به اينكه آرامش دروني امدادگران حاصل از خدمت رساني به مساكين و همنوعان مي باشد گفت: خير خواهي و خير بودن يكي از افتخارات نظام است كه امام راحل(ره) نيز به عنوان هدايت گر تأكيد فراواني بر اين امر داشته اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار