هاشمی رفسنجانی، موحدی کرمانی و حسن روحانی در صدر؛

رکوردداران عرصه انتخابات در ایران را بهتر بشناسید!

انتخابات از سویی تبلور قدرتنمایی مردم و ایفای نقش شهروندان است و از سویی دیگر راهی است برای رسیدت شخصیت های سیاسی به جایگاه هایی برای خدمت یا قدرت. اما در ایران چه کسانی رکوردداران حضور در انتخابات هستند؟
کد خبر: ۱۸۸۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ 26 February 2016


بر اساس آمارهای گردآوری شده از تمامی انتخابات های ایران، محمدرضا باهنر، احمد ناطق نوری و رضا عبداللهی با 7 بار  رکورددار شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

به گزارش «تابناک» آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی 11 بار خود را برای کسب جایگاه های سیاسی و قدرت، در معرض ارای مردمی قرار داده و از این حیث رکورد دار است. پس از آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت الله موحدی کرمانی امروز شاهد دهمین انتخاباتی است که در آن به عنوان یک نامزد حضور دارد. حسن روحانی نیز که برای سومین بار داعیه حضور در مجلس خبرگان را دارد با مجموع 9 بار حضور در انتخابات در جایگاه سوم قرار دارد. 

اما تنوع در حضور انتخاباتی نیز نتایج جالبی را نشان می دهد. آیت الله احمد جنتی تنها شخصیت برجسته ای است که تنها در انتخابات خبرگان شرکت کرده و از سوی دیگر افرادی مانند محمدرضا باهنر، سبحانی نیا، رضا عبداللهی و احمد ناطق نوری نیز تنها به حضور در مجلس کفایت کرده و در دیگر انتخاباتهای کشور حضور نداشتند.

رکوردداران عرصه انتخابات در ایران را بهتر بشناسید!

در آمار مجموع نیز علی لاریجانی و سید محمد خاتمی نیز از چهره های بزرگ سیاسی کشور هستند که به حضور در 3 انتخابات کفایت کرده اند؛ این در حالیست که برخی از نمایندگان کمتر شناخته شده مجلس حضور پررنگ تری در انتخابات های کشور داشته اند. شاید دلیل اصلی این مسئله اهمیتی است که انتخابات ریاست جمهوری در نزد مردم داشته و سبب می شود تا چهره های حاضر در این انتخابات شناخته تر از نمایندگان ادوار مختلف مجلس باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار