کارت های ملی و شناسنامه های قدیمی همچنان دارای اعتبار هستند

مدیر کل ثبت احوال استان ایلام گفت: کارت های ملی و شناسنامه های قدیمی همچنان دارای اعتبار هستند و کسانی که دارای این نوع کارت و شناسنامه هستند محدودیتی برای شرکت در انتخابات و رای دادن ندارند
کد خبر: ۱۸۵۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳ 22 February 2016
مدیر کل ثبت احوال استان ایلام گفت: کارت های ملی و شناسنامه های قدیمی همچنان دارای اعتبار هستند و کسانی که دارای این نوع کارت و شناسنامه هستند محدودیتی برای شرکت در انتخابات و رای دادن ندارند
به گزارش تابناک ایلام،منوچهر تیموری بااعلام این خبراظهار کرد: اگر چه بتدریج کارت های ملی قدیمی جای خود را به کارت ملی هوشمند می دهد اما در حال حاضر کارت های ملی و شناسنامه های قدیمی همچنان دارای اعتبار بوده و به خصوص برای برای شرکت در انتخابات و رای دادن مساله ای ندارند.
وی با یادآوری اینکه رای دهندگان روز انتخابات باید شناسنامه و کارت ملی خود را به همراه داشته باشند افزود: افرادی که فاقد هر گونه کارت ملی (هوشمند یا نمونه قدیمی) هستند می توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال علاوه بر ارائه درخواست برای دریافت کارت ملی هوشمند، شماره ملی خود را اخذ کنند تا در هفتم اسفند ماه برای رای دادن مشکلی نداشته باشند.
مدیر کل ثبت احوال استان ایلام یادآور شد: به منظور اینکه کسی بخاطر نداشتن شناسنامه و یا کارت ملی از حق رای دادن محروم نشود واحدهای مختلف این اداره کل در روزهای پایانی منتهی به هفتم اسفند آماده ارائه خدمات شبانه روزی در خصوص صدور کارت ملی و شناسنامه هستند.
تیموری تاکید کرد: کسانی که فاقد هر گونه کارت ملی (هوشمند یا نمونه قدیمی) هستند، لازم است با مراجعه به ادارات ثبت احوال شهرستان علاوه بر ارائه درخواست برای دریافت کارت ملی هوشمند، شماره ملی خود را اخذ کنند تا در هفتم اسفند ماه برای رای دادن مشکلی نداشته باشند.
وی گفت: در 10 شهرستان تابعه این استان همه اداره های ثبت احوال اقدام به صدور کارت ملی هوشمند برای متقاضیان می کنند ضمن اینکه علاوه بر اداره ثبت احوال، دفاتر پیشخوان و پست نیز در این خصوص فعال هستند.
از آغاز طرح هوشمندسازی کارت ملی تاکنون بیش از 39 هزار نفر در استان تقاضای کارت ملی هوشمند داده اند که برای 34 هزار نفر این کارت صادر شده است.
434 هزار و 637 نفر از جمعیت 590 هزار نفری ایلام واجد شرط سنی دادن هستند که از این تعداد 301 هزار و 199 نفر در حوزه انتخابیه ایلام، مهران، سیروان، چرداول، ایوان و ملکشاهی و 133 هزار و 438 نفر نیز ساکن حوزه انتخابیه دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار