پنج هزار نفر در استان آموزش های توجیهی انتخابات را فرا گرفتند

معاون مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه گفت: تاکنون پنج هزار نفر در شهرستان های غرب استان کرمانشاه شامل اسلام آبادغرب، گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین آموزش های توجیهی انتخابات را فرا گرفتند.
کد خبر: ۱۸۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ 19 February 2016
معاون مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه گفت: تاکنون پنج هزار نفر در شهرستان های غرب استان کرمانشاه شامل اسلام آبادغرب، گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین آموزش های توجیهی انتخابات را فرا گرفتند.

علیرضا گودرزی روز جمعه در حاشیه برگزاری همایش توجیهی آموزشی بیش از 700 نفر از عوامل اجرایی انتخابات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در قصرشیرین افزود: در مجموع در کرمانشاه یک هزار و 514 شعبه اخذ رای با مشارکت 25 هزار نفر از عوامل اجرایی کار برگزاری دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارند و کار آموزش این اعضا با جدیت ادامه دارد.

وی اظهار کرد: آموزش ها از طریق سامانه های پیامکی به اعضای شعب ارائه شد و آموزش های توجیهی برای بقیه عوامل برگزاری انتخابات نیز همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: ستاد انتخابات استان با هدف ارتقای سطح دانش مدیران و مجریان انتخابات موضوع آموزش را با جدیت در دستور کار قرار داده و از تمام ظرفیت ها و امکانات برای تحقق این مهم استفاده خواهد شد.

مسئول کمیته آموزش ستاد انتخابات استانداری کرمانشاه اضافه کرد: در چند روز گذشته همایش آموزشی توجیهی با حضور فرمانداران و بخشداران استان های کرمانشاه، کردستان و ایلام توسط معاونان وزیر و مدیران کل وزارت کشور به مدت دور روز برگزار شد.

گودرزی گفت: در این همایش توجیهی بر لزوم مشارکت گسترده مردم در انتخابات، حفاظت انتخابات، آشنایی با قوانین حقوقی و برگزاری انتخابات رایانه ای، مباحث مرتبط با استعلام های انتخابات، بررسی دیدگاه ها، امنیت انتخابات و دیگر موضوع های مرتبط و مهم در انتخابات هفتم اسفند ماه بحث و بررسی شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون قوانین انتخابات برای فرمانداران و بخشداران بعنوان گام مهم دیگری در امر آموزش مجریان انتخابات افزود: در این آزمون که به صورت سراسری در کشور و همزمان در تمام استان ها برگزار شد در استان کرمانشاه فرمانداران و بخشداران تابعه استان به 100 سوال قوانین و آیین نامه های اجرایی دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری پاسخ دادند.

وی با اشاره به اینکه 100 سوال این آزمون با موضوع قوانین و آیین نامه های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به صورت متمرکز توسط کمیته حقوقی ستاد انتخابات کشور طراحی شده بود ادامه داد: در استان کرمانشاه 14 فرماندار و 31 بخشدار در این آزمون شرکت کرده بودند.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای هشت کرسی در بهارستان و 2 کرسی در مجلس خبرگان رهبری است.

افزون بر سه هزار و 500 شعبه اخذ رای اعم از ثابت و سیار در روز هفتم اسفند در 14 شهرستان و مناطق روستایی و عشایری استان تمهید شده است.

در این دوره از انتخابات یک میلیون و 507 هزار و 595 نفر در استان کرمانشاه واجد شرایط رای دادن هستند که نسبت به دوره قبل 206 هزار نفر افزایش یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار