مخترع اردبیلی: 4 اختراع به ثبت رسانده‌ام

مخترع و مبتکر اردبیلی گفت: تاکنون چهار اختراع به ثبت رسانده‌ام ولی آنچنان که مورد حمایت مسئولان قرار گیرم در این زمینه حمایت‌ها جدی نبوده است.
کد خبر: ۱۸۳۶۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹ 19 February 2016

سردار حق‌زاده در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: این چهار اختراع مربوط به خودروی خود شارژ، ژنراتور خودشارژ، گیربکس قدرتی و سرعتی خودرو و همچنین پکیج بدون سوخت است که هر یک از این طرح‌ها می‌تواند در نقطه عمل به یک تحول اساسی در صنعت کشور و خوداتکایی واقعی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه ژنراتوری را اختراع کرده‌ام که بدون سوخت برق تولید می‌شود و در صورت وجود سرمایه‌گذاران می‌توان نسبت به راه‌اندازی نیروگاه برقی اقدام کرد، افزود: در کنار این اختراعات طرح شهریاران اردبیل را با هدف ایجاد فرصت اشتغال برای هزار نفر اجرا کردیم که امیدواریم خروجی آن به ایجاد فرصت‌های اشتغال‌ واقعی‌تر منجر شود.

این مخترع اردبیلی از اختراع پمپ بدون سوخت و طراحی سرعت‌گیرهایی با هدف تولید برق در اتوبان‌های کشور خبر داد و یادآؤر شد: بنده زمانی که تاکیدات مقام معظم رهبری را در رسیدن جوانان به خودباوری شنیده‌ام تا در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بتوانیم روی پای خودمان بایستیم انگیزه مضاعفی پیدا کردم تا به دور از وابستگی‌ها و اتکا به سایر کشورها بتوانیم در این عرصه ورود پیدا کنیم.

حق‌زاده به بی‌توجهی مسئولان استانی گریزی زد و بیان کرد: تنها استاندار اردبیل آن هم در حد حمایت معنوی و ایجاد دلگرمی و تشویق همراهمان بوده و پارک علم و فناوری که به نظر می‌رسد راه‌اندازی آن یک خطا و اشتباه واقعی بوده هیچ حمایتی را از ما انجام نداده است.

وی ادامه داد: نه تنها حمایتی را از پارک علم و فناوری ندیدیم بلکه بنیاد نخبگان نیز چندان حمایتمان نکرده و مرکز رشد و دانشگاه تا حدودی این کاستی‌ها را جبران کرده است.

مخترع و مبتکر اردبیلی گفت: با اختراع انجام شده در مورد خودروی خودشارژ که می‌تواند تحول عظیمی را در صنعت خودرو رقم بزند صاحبان صنایع خوردویی در کشور می‌توانند از این ظرفیت استفاده کرده و اختراع بنده را به تولید انبوه برسانند اما تاکنون این کار انجام نشده است.

حق‌زاده تصریح کرد: با استفاده از الکتروموتور خودشارژ نه تنها مصرف سوخت به حداقل می‌رسد بلکه در حفظ محیط زیست گام‌های عملی برداشته شده و با سرعت 180 تا 220 کیلومتر امکان طی کردن مسیرها این خودروها وجود دارد.

وی افزود: حاضرم این سیستم در اتوبوس‌های درون شهری و تاکسی‌های تهران که امکان به حداقل رساندن آلودگی‌ها را دارد مورد استفاده قرار گیرد چرا که ما می‌توانیم با استفاده از این سیستم وضعیت آلایندگی‌ها را تا حد زیادی کاهش دهیم.

مخترع اردبیلی یادآؤر شد: بنده آن توانایی را ندارم که اختراعاتم را به تولید انبوه برسانم و این وظیفه حمایت دولت و صنایع خودرویی است تا از فضای فراهم شده بیشتر استفاده کنند.

حق‌زاده عنوان کرد: در سال‌های گذشته یک شرکت اسپانیایی که واردکننده قطعات خودرویی به ایران بوده تماسی را با بنده داشته تا در مورد اختراع بنده و تولید انبوه در صنعت خودرو همکاری‌هایی را داشته باشیم که این رایزنی‌ها نیز به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: بنده برای کسب درآمد به اختراعاتم و به کارگیری سیستم‌های جدید در صنعت خودرو فکر نمی‌کنم بلکه معتقدم در صنعت تحول یافته دنیای امروز که بیشترین تحریم‌ها بر سر سوخت است باید به نحوی حرکت کنیم تا مصرف سوخت به حداقل رسیده و با استفاده از سیستم خودشارژ بتوانیم زمینه توانمندی این حوزه را افزایش دهیم.

مبتکر اردبیلی با انتقاد از شعار دادن‌های مسئولان و دور بودن آنها از حوزه عمل‌گرایی گفت: همان طوری که بنده در عمل توانمندی‌ام را نشان دادم انتظار دارم مسئولان نیز در عمل حمایت‌هایشان را انجام دهند تا این جوان مخترع که با انواع اختراع خود دلگرم به استقلال و خودکفایی کشور است بتواند به اهدافش برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
ر ع هموطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
جناب حق زاده آرزوی موفقیت و پیروزی براتون دارم.
امیدوارم به امید حضرت حق همواره موفق باشید.
علی محمدی
|
United States
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
با سلام وعرض ادب واحترام
میخواستم با مخترع این طرح ملاقات داشته باشم لطفا راه ارتباطی با ایشون رو برام بفرستید
باتشکر محمدی
سردار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
سلام حق زاده هستم جهت ارتباط ۰۹۱۰۹۴۰۹۱۰۱ ارادتمندم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
کسی ایشون رو میشناسه .آدرس رو از کجا میشه پیدا کرد
محمد صحرایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
بخشید من یک چیزی رو متوجه نشدم اگر این ماشین فقط همان باتری معمولی برای استارت را دارد ماشین هم با برق کار می‌کند درست و خودش هم برق خود را تعمین می‌کند به نظر من این امکان پزیر نیست کا همان مقدار که برق مصرف کرد بلا فاصله بتواند همان برق را تولید کند یعنی تولید کننده و مصرف کننده یک جریان را داشته باشد با تحقیقی که من کردم ماشین های برقی برق خیلی قوی نیاز دارند چطور ایشون توانسته اون برقو بلا فاصله تولید کنه ممنون اگه جواب بدین
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار