رشد 47 درصدی سند مالکیت کاداستری دراستان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهکیلویه و بویراحمد از رشد 47 درصدی سند مالکیت کاداستری از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال 93 خبر داد.
کد خبر: ۱۸۰۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸ 14 February 2016
به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد، سعید محوری از رشد 47 درصدی سند مالکیت کاداستری در 10 ماهه سال 94 نسبت به مدت مشابه در سال 93 خبر داد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهکیلویه و بویر احمد افزود: در 10 ماهه سال 1393 تعداد 12 هزار و 534 برگ سند مالکیت کاداستری در سطح استان صادر شد که این آمار در 10 ماهه سال 1394 به رقم 22 هزار و 970 برگ سند مالکیت رسیده است که رشد 47 درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: این افزایش نتیجه طرح فراخوان تبدیل سند مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری و در راستای اجرای سیاست‌های سازمان ثبت اسناد و املاک بوده است.

محوری گفت: تعداد 1309 فقره سند برای املاک دولتی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 65 درصدی داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اظهار داشت: صدور سند، تثبیت و مستندسازی اراضی ملی و دولتی موجب جلوگیری از تجاوز به اراضی ملی و کاهش پرونده‌های ورودی به مراجع قضایی می‌شود.

وی گفت: در 10 ماه گذشته برای 768 هزار و 58 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان نقشه جانمایی انجام گرفته است که با تهیه این نقشه و مشخص شدن حریم راه‌ها، حریم و بستر رودخانه‌ها و حریم چهارگانه محیط زیست، تعرض به اراضی ملی کاهش می‌باید.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد از همه دستگاه‌های متولی حفاظت از اراضی و املاک از جمله منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، سازمان جنگل‌ها و مراتع، سازمان محیط زیست، اداره راه و شهرسازی و کلیه دستگاه‌هایی که مالکیت دولتی دارند خواست که نقشه املاک خود را با مختصات کاداستر به اداره ثبت ارائه کنند تا ضمن جانمایی در نقشه‌های کاداستر و تثبیت مالکیت دولت و صدور سند مالکیت کاداستری در جهت حفاظت و جلوگیری از تجاوز به اراضی ملی اقدام شود.

وی اظهارد اشت: در ده ماهه امسال نیز تعداد 353 مورد پرونده اجرایی در دوایر اجرای واحدهای ثبتی تابعه این اداره‌کل مطرح و در جریان رسیدگی است که این آمار با توجه به تعداد 234 پرونده مطروحه در ده ماهه سال گذشته افزایش 30 درصدی داشته است.

محوری خاطرنشان کرد: در ده ماهه سال جاری تعداد 14 هزار و 215 استعلام در این اداره پاسخ داده شده است که صد درصد از استعلامات و اسناد مالکیت صادر شده در سال جاری به صورت الکترونیکی انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار