اسکله مسافری درگهان۲۲بهمن افتتاح می‌شود

مدیر بنادر و دریانوردی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اسکله مسافری شهر درگهان با ۱۳ میلیارد ریال اعتبار همزمان با یوم الله ۲۲ بهمن به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۱۷۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 03 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد حسین رضوی اظهار کرد: راه اندازی این اسکله نقش مهمی در انتقال مستقیم نیمی از مسافران بدون خودرو جزیره قشم از طریق بندر شهید حقانی بندرعباس به شهر درگهان دارد.
 
وی گفت: کاهش زمان انتظار سفر به جزیره قشم در اسکله شهید حقانی و تقسیم سفرها به شهر قشم و درگهان از دیگر مزیت های راه اندازی این اسکله است.
 
مدیر بنادر و دریانوردی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: تجهیزات مورد نیاز این اسکله شامل دو پانتون برای پهلوگیری شناورها در ضلع شرقی و غربی و دو پل عبور مسافر خریداری و در حال نصب است.
 
وی با اشاره به فاصله ۱۶ مایلی بندرعباس تا اسکله درگهان و زمان۶۰ تا ۷۰ دقیقه ای این سفر دریایی، گفت: با انتقال مستقیم مسافران از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهر درگهان، جزیره قشم می تواند در ایام پر تردد میزبان جمعیت مسافری بیشتری باشد که این امر تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم زیادی بر رونق فعالیت های اقتصادی در سراسر جزیره خواهد داشت.
 
رضوی افزود: ساعت کار اسکله درگهان همانند اسکله شهید ذاکری شهر قشم از ساعت ۶ صبح تا ۲۲ است.
 
وی گفت: دربخش اداری این اسکله به وسعت هزار و ۳۰۰ متر مربع نیز خدمات مختلف گمرکی ارائه می شود.
 
راه اندازی اسکله مسافری شهر درگهان از ابتدای نیمه دوم سال در دستور کار سازمان منطقه آزاد قرار گرفت .

سفر به جزیره قشم علاوه بر مسیر های دریایی و هوایی از طریق زمین با استفاده از انتقال خودرو مسافران توسط شناورهای لندینگ کرافت از اسکله پهل در بندرعباس و اسکله لافت در جزیره قشم انجام می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار