۷۰۰ سکونتگاه غیررسمی کشور تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار می‌گیرند

کد خبر: ۱۷۲۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹ 30 January 2016


معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۷۰۰ سکونتگاه غیررسمی در کشور تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار می‌گیرند، گفت: اقدامات لازم برای بهره‌مندی از خدمات بهداشتی و درمانی این مناطق در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علی اکبر سیاری در مراسم افتتاح همزمان 2 هزار و 875 مرکز و پایگاه سلامت جامعه با پوشش بیش از 11 میلیون جمعیت در حاشیه شهرهای 17استان کشور که امروز با حضور وزیر بهداشت در استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: این امور به سبب فقر و محرومیت‌زدایی توسط وزارت بهداشت و با توجه به دهه فجر ایجاد و افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت در سال 92 در فاز نخست مطالعات این طرح را از نقاط محروم که بیشتر روستانشین بودند آغاز کرد، افزود: فاز دوم این طرح در حاشیه شهرهای کمتر از 50 هزار نفر انجام شد و امید است در سال 95 خدمات نوین سلامت با توجه به نیاز مردم و تغییر سبک زندگی ایجاد شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه این امر برای دسترسی و بهره‌وری از خدمات که منجر به رفع محرومیت می‌شود، انجام می‌گردد، تصریح کرد: عوامل مهمی مانند آسیب‌های اجتماعی، بیماری‌های واگیر، سیگار، دیابت و فشار خون سلامت مردم را در جامعه تحریک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برای هر 12 هزار نفر یک پایگاه سلامت و برای هر 25 تا 50 هزار نفر یک مرکز جامع خدمات سلامت در نظر گرفته شده، گفت: تاکنون 24 میلیون نفر در کشور تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

سیاری با اشاره به اینکه 700 سکونتگاه غیررسمی در کشور شناسایی شده و اقدامات لازم برای بهره‌مندی از خدمات بهداشتی و درمانی برای آن‌ها در حال انجام است، خاطرنشان کرد: استان‌هایی نظیر قم، آذربایجان شرقی، قزوین، اراک، اصفهان و البرز در این طرح قرار گرفتند که خدمات به صورت فعال به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خدمات به صورت ادغام و برنامه‌ریزی شده ارائه می‌شود، اظهار داشت: برای هر گروه سنی خدمات جداگانه در این مراکز عرضه می‌شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاری بین‌بخشی را در این بخش مهم ارزیابی کرد و گفت: برای پایان دادن به نابرابری‌ها، نیازمند کمک همه بخش‌هایی هستیم که در حوزه توسعه مشارکت دارند و در این راستا سایر وزراتخانه‌ها و شهرداری‌ها باید برای حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی مساعدت کنند.

سیاری یادآور شد: تاکنون هزار میلیارد تومان برای این خدمات و سیستم هزینه شده و خدمات‌رسانی نیز از خرید خدمت و ایجاد شغل برای 9 هزار فارغ‌التحصیل انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار