فریب آموزشگاه‌های غیرمجاز را نخورید!

رئیس کانون آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از مردم خواست تا در انتخاب آموزشگاه‌ها دقت داشته باشند و فریب آموزشگاه‌های غیرمجاز را نخورند.
کد خبر: ۱۶۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳ 25 January 2016
رئیس کانون آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از مردم خواست تا در انتخاب آموزشگاه‌ها دقت داشته باشند و فریب آموزشگاه‌های غیرمجاز را نخورند.

فرهاد جامه‌شورانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، آموزشگاه‌های وابسته به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را آموزشگاه‌های مجاز دانست و از افراد خواست تا تنها در این آموزشگاه‌ها به گذراندن دوره‌های آموزشی مورد نیاز خود بپردازند.

جامه‌شورانی به بیان تفاوت‌های آموزشگاه‌های مجاز و غیرمجاز پرداخت و با بیان اینکه آموزشگاه‌های غیرمجاز مدرک معتبری را در اختیار افراد قرار نمی‌دهند، گفت: آموزش‌ها در این آموزشگاه‌ها بر اساس استانداردها نیست و توصیه می‌شود افراد از هدر دادن سرمایه‌ها و وقت خود در این نوع از آموزشگاه‌ها خودداری کنند.

رئیس کانون آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه آموزشگاه‌های مجاز با تابلوهای ویژه فعالیت دارند، از افراد خواست تا هنگام ورود به آموزشگاه‌ها از اینکه زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای هستند اطمینان حاصل کنند.

جامه شورانی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی آموزشگاه‌های آزاد در سایت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای موجود است، گفت: شهروندان با مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای نیز می‌توانند از مجاز بودن یا نبودن آموزشگاه مورد نظر خود اطلاع پیدا کنند.

وی گفت: آموزشگاه‌های غیرمجاز علاوه بر اینکه آموزش درستی به متقاضیان ارائه نمی‌کنند، امنیت آنها نیز مورد تایید نیست، لذا از افراد می‌خواهیم تا دوره‌ها و مهارت‌های آموزشی مورد نیاز خود را در مراکز مجاز بگذرانند.

وی با بیان اینکه شهریه آموزشگاه‌های غیرمجاز نیز زیر نظر هیچ نهادی نیست، گفت: گاها این آموزشگاه‌ها شهریه زیادی از متقاضیان دریافت می‌کنند.

وی دلیل گرایش افراد به سوی آموزشگاه‌های غیرمجاز را ناآگاهی آنان عنوان کرد و از افراد خواست تا در مورد آموزشگاه‌هایی که می‌روند تحقیق کنند.

جامه‌شورانی سپس با بیان اینکه آموزشگاه‌های مجاز فنی و حرفه‌ای مدارک معتبری را در اختیار  متقاضیان قرار می‌دهند، گفت: مدرک این آموزشگاه‌ها دارای کد استاندارد بین المللی بوده و در 60 کشور دنیا اعتبار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار