طرح شهاب تا پایان سال ۹۹ در همه پایه‌های تحصیلی مستقر می‌شود

کد خبر: ۱۶۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹ 23 January 2016


معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح شهاب تا پایان سال ۹۹ در همه پایه‌های تحصیلی مستقر می‌شود، گفت: در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش این طرح قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمد نستوه در همایش بررسی و تبیین طرح شهاب که امروز در کانون امام علی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: طرح شهاب مصوبه سال 86 هیئت امنا بنیاد نخبگان بود که در سال 91- 92 به صورت آزمایشی و در سال 93-94 در 32 منطقه از کشور و در سال جاری نیز در هر استان در 2 منطقه برگزار شد.

وی با بیان اینکه حدود 400 هزار دانش‌آموز تحت پوشش این طرح قرار دارند، افزود: 30 هزار معلم و عوامل اجرایی نیز در برگزاری این طرح دخیل هستند.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: هدف از اجرای طرح شهاب، شناسایی استعدادهای برتر در محیط مدرسه و استقرار در همه پایه‌های تحصیلی است که با رویکرد شناسایی دانش‌آموزان با استعداد برتر در محیط تلفیقی و طبیعی مدرسه انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود تا پایان سال 99 طرح شهاب در همه پایه‌های تحصیلی مستقر شود، گفت: در این راستا گستره‌ای تعیین شده که در شورای راهبری و ستاد اجرایی طرح شهاب تصویب می‌شود و از سال آینده با سرعت بیشتری دنبال شود.

نستوه بیان کرد: بر اساس این طرح استعدادهای دانش‌آموز با معلم محوری، عدالت‌محوری و امکان ارزیابی‌های طولی در محیط مدرسه بدون برچسب خوردن، شناسایی، هدایت و پیگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: پایه چهارم به عنوان زمان اجرای این طرح در نظر گرفته شده است چراکه در این زمان، دانش‌آموز به سن فرآیند اجتماعی شدن می‌رسد و استعدادهای اولیه دانش‌آموزان مشخص می‌شود و در سال‌های بعد نیز اقدامات لازم برای شناسایی استعداد آن‌ها استمرار می‌یابد.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان با تاکید بر اینکه هدایت دانش‌آموزان در این طرح کاملا عام بوده و هدایت خاص وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امید است با شناسایی و هدایت توامان در دوره ابتدایی، بستر مناسبی برای هدایت خاص دانش‌آموزان در دوره اول و دوم متوسطه ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه طرح شهاب قرار است به برنامه ملی تبدیل شود، تاکید کرد: بر اساس آخرین مصوبات شورای راهبری طرح شهاب، مقرر شد پیش‌نویس اصلاح مصوبه هیئت امنا بنیاد ملی نخبگان به شورای راهبری ارسال و تغییراتی در ساختار و ارتقا این طرح ایجاد شود.

نستوه با تاکید بر اینکه در این طرح دقت معلم و ارتباط با خانواده دانش‌آموزان امری بسیار مهم است، گفت: مقرر شده بررسی دقیقی در کمیته علمی و فنی شهاب برای تلفیق ارزشیابی توصیفی در این طرح انجام شود که این امر در دست بررسی قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار