تاکتیک‌های نظامی "سردار سلیمانی"

کد خبر: ۱۵۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۰ 12 January 2016
به گزارش «تابناک یزد»، سید محسن حکیم، مشاور سیاسی رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در پاسخ به این پرسش که این روزها از سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران بیشتر در عراق می‌شنویم و می‌بینیم، عملکرد وی در چارچوب کمک‌های مستشاری به نیروهای نظامی عراقی تا چه اندازه در از بین بردن اقدامات و گروه‌های تروریستی موفق بوده است؟ گفت: حاج قاسم سلیمانی برادر بزرگوار و فرمانده بزرگ ایران به عنوان فرمانده نیروی قدس هستند. از سال 1375 که مسئولیت نیروی قدس را بر عهده گرفتند فعالیت‌های مهمی در تحکیم کارکرد اسلام و ارزش‌های انقلاب در لبنان، فلسطین، عراق، سوریه، افغانستان و یا جاهایی دیگر داشتند.

بعد از سقوط موصل دولت عراق به طور رسمی از ایران درخواست کمک مستشاری کرد و حاج قاسم به عنوان مسوول این پرونده حضور فعالانه در بخش مستشاری داشتند.

وی تأکید کرد که نقش ایران در عراق به هیچ وجه نقش جنگنده و مبارز نبوده است. ده‌ها مستشار ایرانی در عراق هستند اما آنها قانونی به عراق آمده‌اند.

مشاور سیاسی عمار حکیم با بیان این‌که "حاج قاسم در حوزه نظامی فرماندهی خبره و کارشناس است و نقش مهمی در پیروزی‌های نیروهای نظامی عراقی در بسیاری از شهرهای در مقابل داعش داشته است و الان در سوریه نیز نقش مهمی ایفا می‌کند" به خاطره‌ای از وی اشاره کرد و گفت: او چهره‌ای محبوب در عراق است و خاطرات فراوانی همه از او دارند. ارتباط من با سردار سلیمانی به خیلی قبل برمی‌گردد. اما آنچه الان به ذهن می‌آید حضور ایشان در جلسه‌ای دو روز بعد از سرنگونی موصل در تاریخ 2014/6/10 به درخواست دولت وقت (نوری المالکی) بود. در آن جلسه‌ که من هم در آن بودم، ایشان از روی نقشه، اقدامات و تاکتیک‌های مقابله با داعش را شرح دادند و امروز بعد از یک و نیم سال می‌بینیم که نقشه اولیه‌ای که سردار سلیمانی برای ایجاد امنیت و محافظت از بخش‌های مهم عراق ارایه کرد، مورد استفاده قرار گرفته است و موفقیت‌های زیادی را نیز به همراه داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار