کشاورزان فارس منتظر وام ادوات باشند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: تسهیلات خرید ادوات مکانیزه بخش کشاورزی در فارس پرداخت می شود.
کد خبر: ۱۵۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱ 05 January 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی فارس: محمدمهدی قاسمی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در جلسه بررسی روند وضعیت جذب تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون با بانک کشاورزی استان فارس، از این پس دریافت تسهیلات جهت خرید تراکتور و دنباله بندهای آن تا مبلغ ۱ میلیارد ریال نیازی به وثیقه ندارد و ضمانت جهت دریافت این تسهیلات کفایت می‌کند.

وی افزود: بر همین اساس ۵۰ در صد قیمت تمام شده تراکتور هایی که دارای پلاک صادره از راهنمایی و رانندگی پلیس راهور ناجا و بیمه باشد به رهن بانک در می‌آید که با اجرای این دو بند تا حدود زیادی، مشکلات بر سر راه دریافت تسهیلات مکانیزاسیون جهت متقاضیانی که دارای مشکل وثیقه می‌باشند، برداشته می‌شود.

قاسمی یادآور شد: عملکرد خط اعتباری ۶۲۸ هزار میلیون ریالی مکانیزاسیون در سال ۹۴ شامل معرفی تعداد یک هزار و ۴۴۰  طرح به بانک کشاورزی به مبلغ ۵۶۳ هزار ۶۳۱ میلیون ریال بوده که از این تعداد ۴۸۲ طرح با مبلغ ۱۴۰ هزار و ۵۷۰ میلیون ریال جذب شده است و در صد معرفی نسبت به تخصیص اعتبارات معادل ۸۹.۷ و درصد جذب نسبت به تخصیص ۲۲.۵ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطر نشان کرد: وضعیت توزیع اعتبارات خط اعتباری ۳، ویژه مکانیزاسیون کشاورزی سال ۹۴ در مرحله اول در زیر بخش زراعت ۳۳۸.۲ میلیون ریال، باغبانی ۱۵۹.۴ میلیون ریال، دام و طیور و آبزی پروری ۱۰.۳ میلیون ریال که جمع اعتبارات مذکور ۵۰۸ هزار میلیون ریال است و در مرحله دوم نیز از اعتبارات متمرکز مرکز توسعه مکانیزاسیون مبلغ ۱۲۰ هزار میلیون ریال دیگر به استان تخصیص داده شده است.

قاسمی گفت: شناور شدن اعتبارات در زیر بخش‌ها و شهرستان‌های مختلف نيز با هدف تسریع در پرداخت تسهیلات یکی دیگر از تصمیمات اتخاذ شده در جلسه بررسی روند وضعیت جذب تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون بوده است.

رئيس سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: با توجه به بحران خشکسالی، کمبود آب و مصرف بهینه نهاده‌های کشاورزی به دنبال انتقال کشت محصولات صیفی از مزرعه به گلخانه‌ها هستیم که در این راستا ۶۹ درصد تسهیلات در خصوص گلخانه جذب شده است و تا کنون ۱۶۲ طرح به مبلغ ۱۶۹ میلیارد تومان توسط بانک کشاورزی به بهره‌برداران اختصاص یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار