بررسی گسل‌های جعفریه قم توسط محققان ژئوفیزیک

بخشدار جعفرآباد گفت: با تداوم وقع زلزله در جعفریه قم، گسل‌های این منطقه با حضور محققان ژئوفیزیک دانشگاه اصفهان در حال بررسی است.
کد خبر: ۱۵۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 05 January 2016
به گزارش تابناک قم، وقوع زلزله از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه روز یکشنبه در بخش جعفرآباد قم آغاز شده و تا ساعت ۱۰ و ۳۸ دقیقه صبح امروز همچنان ادامه دارد و این شهر طی سه روز گذشته بیش از ۱۴۰ زمین لرزه را پشت سر گذاشته است.

بر اساس آنچه که اعلام شده مرکز این زمین لرزه‌ها در فاصله ۱۰ کیلومتری روستای کلاغ نشین و دولت آباد بخش جعفرآباد بوده است.

بخشدار جعفرآباد در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به آماده باش دستگاه‌ها و ارگان‌های امدادی در این بخش از برپایی دو اردوگاه در شهر جعفریه خبر داد و گفت: ۱۰۰ چادر در اردوگاه‌ها نصب شده که مردم شب را تا صبح در این چادرها سپری می‌کنند.

ابراهیم حسن زاده به برپایی چادر در روستاهای این بخش اشاره و ادامه داد: در روستاها نیز متناسب با جمعیت چادر توزیع شده است.

دپوی دو کامیون پتو، چادر و وسایل گرمایشی

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز دو دستگاه کامیون که حاوی چادر و وسایل گرمایشی است در مسیر شهر جعفریه است تا با دپو این وسایل در صورت نیاز از آنها استفاده شود.

حسن زاده با اشاره به وضعیت دو روستای کلاغ نشین و دولت آباد که نزدیکترین فاصله به محل زلزله را داشته‌اند، ادامه داد: رسیدگی به وضعیت و نصب چادر در این دو روستا به دلیل موقعیت مکانی در اولویت است.

وی همچنین از حضور محققان و کارشناسان رشته ژئوفیزیک در شهر جعفریه خبر داد و گفت: این محققان که از دانشگاه اصفهان هستند به منظور بررسی گسل‌های منطقه به شهر جعفریه سفر کرده‌اند و هنوز نتایج تحقیقات آنها اعلام نشده است.

بخشدار جعفرآباد، گسل اینبس را از جمله گسل‌های معروف در بخش جعفرآباد نام برد و بیان کرد: زلزله‌های رخ داده تاکنون خسارتی را در برنداشته و شهر شرایط آرامی را سپری می‌کند.

جعفرآباد یکی از بخش‌های قم است که بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵، جمعیت آن بیش از ۱۵ هزار نفر اعلام شده و جمعیت شهر جعفریه بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ نفر است.

این بخش در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر قم قرار دارد و مهمترین شغل ساکنان آن کشاورزی و دامداری است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار