دکتر صادق نجفی شهردار تبریز:

شهرداری تبریز در رفع حاشیه‌نشینی و احیای بافت‌فرسوده، یکی از پویاترین شهرهای کشور است

امروزشهرداری تبریز در رفع حاشیه‌نشینی و احیای بافت‌فرسوده، در زمره یکی از پویاترین شهرهای کشور است؛ معتقدم این موضوع، اگرچه یک اقدام عمرانی است، اما ماحصل آن، در نهایت، در خدمت ارتقای شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.
کد خبر: ۱۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۶ 19 March 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز ، دکتر صادق نجفی شهردار تبریز، با اشاره به تقارن آغاز سال جدید با ایام سوگواری فاطمی، اظهار امیدواری کرد طلیعه معنوی سال جدید، پشتیبان حرکت‌جهادی در بخش های مختلف مدیریت شهری باشد.، به محورهای مختلف اهتمام شهرداری تبریز در سال 93 اشاره و خاطرنشان کرد: در سال 94 سعی خواهیم کرد که روند بالنده و پرنشاط اجرای برنامه‌های مدون شهری را همچنان تداوم ببخشیم.

وی مهم‌ترین دستاورد مدیریت شهری تبریز را در سال گذشته، یگانگی و همدلی بی‌نظیر مجموعه بخش‌های استانی، شهری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دستگاه قضایی استان و تک‌تک دستگاه‌های اجرایی برای پیش‌برد اهداف خدمتگزاری دانست.

وی با تاکید بر این‌که تکیه بر این پشتوانه در سال 93، اجرای حرکت‌های پرشتاب عمرانی را منجر شد، اظهار داشت: در آغاز سال 93، وعده‌داده بودیم که همت عمرانی شهرداری را با هدفی فراتر از امور رایج‌ ساخت‌و‌ساز مد نظر قرار بدهیم و سرفصل جدیدی را درتحولات عمرانی شهر رقم زنیم؛ امروز خوشحالیم که توانستیم به  بخش عمده ای از وعده‌های خود در حوزه عمران از قبیل تقاطع‌های غیرهمسطح، مجموعه‌های ورزشی، پارک‌ها ومسیرگشایی‌ها، جامه عمل بپوشانیم.

وی نقش‌آفرینی شهرداری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی را تعیین‌کننده و هدفمند خواند و در عین حال تاکید کرد: اقدامات شهرداری در هر دو حوزه فرهنگ و عمران، باید مسیر واحدی را پیگیری کنند.

شهردار تبریز تصریح کرد: امروزشهرداری تبریز در رفع حاشیه‌نشینی و احیای بافت‌فرسوده، در زمره یکی از پویاترین شهرهای کشور است؛ معتقدم این موضوع، اگرچه یک اقدام عمرانی است، اما ماحصل آن، در نهایت، در خدمت ارتقای شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود، با یادآوری رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص صیانت از منابع طبیعی و حوزه‌های زیست‌محیطی، افزود: این موضوع، در محورهای مختلفی از قبیل تقویت نظارت‌ها بر حریم شهر، توسعه فضای سبز پایدار با مدیریت واحد منابع آبی و همچنین حرکت‌های پرشتابی که شهرداری به سهم خود برای نجات بحران دریاچه ارومیه در نظر دارد، سال اینده استمرار خواهد یافت.

وی با اشاره به بودجه 2850 میلیارد تومانی شهرداری تبریز در سال آتی گفت: یکسان بودن بودجه سال‌های 93 و 94 نشان‌دهنده دقت‌نظری است که شهرداری و شورای اسلامی شهر، با نیازسنجی ابعاد مختلف توسعه شهر، به کار بسته‌اند.

شهردار تبریز با بیان این که با برخورداری از این پشتوانه ارزشمند، تدارک عمرانی شهرداری تبریز در سال 94، نقشی به مراتب پررنگ‌تر خواهد داشت، متذکر شد: در کنار اقدامات عمرانی، رویکردهای شهرداری در ایجاد و توسعه حمل‌و‌نقل عمومی و ریلی، در بخش‌های مختلف قطار شهری، تراموا، افزایش و تجیهز ناوگان اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی، نقش کارسازی در تعدیل آلودگی هوا و حل معضل ترافیک خواهد داشت

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار