کرمان

وضعیت اسفناک مطب پزشکان در جیرفت

مردمان جیرفت و جنوب کرمان سال هاست که مطب های پزشکان را با وضعیت نامناسب و غیربهداشتی در خیابان شهید رجایی تحمل می کنند و باید گفت : که متولیان امر تاکنون اقدامی قانع کننده در رفع این مشکل انجام نداده اند. ...
کد خبر: ۱۵۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷ 28 December 2015
توجه به سلامت و بهداشت عمومی جوامع یکی از ساز و کارهای اصلی دولت ها در جوامع بین المللی بشمار می آید و این درحالی است که توجه به این اصل مهم دغدغه اصلی مسئولان می باشد.
یکی از مولفه های اصلی توجه به سلامت مردم، ایجاد ساختاری مناسب همراه با خدمات دهی بدون نقص در مطب پزشکان می باشد که باید گفت: متاسفانه این مهم در جیرفت و جنوب کرمان از سوی مسئولان فراموش شده است و انگار نه انگار که مطب پزشکان در این منطقه مایه آزار و سلب آسایش مردم شده است.
مردمان جیرفت و جنوب کرمان سال هاست که مطب های پزشکان را با وضعیت نامناسب و غیربهداشتی در خیابان شهید رجایی تحمل می کنند و باید گفت : که متولیان امر تاکنون اقدامی قانع کننده در رفع این مشکل انجام نداده اند.
مطب پزشکان جیرفت (2)
متاسفانه عدم امکانات سرمایشی و گرمایشی کافی در مطب های پزشکان مشکلات فراوانی را به وجود آورده است بطوری که در گرمای ۵۰ درجه تابستان نبود یک وسیله سرمایشی مناسب بیماران و همراهان آن را به شدت آزار می دهد و این درحالی است که باید گفت: در بعضی از همین مطب های پزشکان که پول پارو می کنند هیچ توجهی به رفاه مردم نمی شود.
و اما یک سوال اساسی چه کسی پاسخگوی این اوضاع نابسامان است ؟ آیا دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در این رابطه چاره ای اندیشیده است؟
این وضعیت اسفناک در حالی در جنوب کرمان حاکم است که از سوی دیگر وضعیت بهداشتی مطب پزشکان در منطقه چندان مناسب نیست و عدم نظافت موجبات نگرانی بیماران و همراهان آن را به وجود آورده است.
نبود سرویس بهداشتی در بیش از ۹۰ درصد مطب های پزشکان، نبود سطل زباله و روشویی در این اماکن یکی از مسایل مهمی است که هرگز به آن توجهی نمی شود.
کمبود صندلی برای راحتی بیمار و همراهان آن یکی دیگر از نکات قابل تامل در مطب پزشکان در جیرفت و جنوب کرمان است و باید با ابراز تاسف گفت: هیچگونه نظارتی از سوی متولیان امر صورت نمی گیرد.
نکته قابل تامل دیگر اینکه در حالی وزارت بهداشت و درمان شعار طرح تحول نظام سلامت را اعلام می کند که همه موارد اعلام شده در مطب های پزشکان در این منطقه محروم خلاف این شعار دولت می باشد و باید گفت: این روند در تضاد با طرح تحول نظام سلامت می باشد.
مطب پزشکان جیرفت (1)
محمود مهدی زاده یکی از شهروندان جنوبی در این رابطه گفت: اینجا به هرجایی شباهت دارد جز مطب پزشکان! آیا باید وضعیت مطب پزشکان اینگونه باشد؟!
حسن انوری از شهروندان جیرفتی گفت: هیچگونه امکانات سرمایشی و گرمایشی در مطب پزشکان وجود ندارد و این جای تاسف است.
خانم محجوب از هموطنان یزدی که در جیرفت زندگی می کند در این رابطه می گوید: وضعیت مطب پزشکان در جیرفت بسیار اسفناک است و واقعا اشتباه کردم که جهت درمان به اینجا مراجعه نمودم .
حسین اربابی در این رابطه گفت: مطب پزشکان درجیرفت از خیلی مکان های عمومی وضعیت بهداشتی نامناسب تری دارد و باید به مدیریت متولیان امر تاسف خورد که چگونه این مکان ها را مدیریت می کنند .
در پایان امیدواریم که مسئولان مربوطه پاسخی قانع کننده به افکار عمومی اعلام و تدابیری اندیشیده تا این وضعیت نابسامان در جیرفت و جنوب کرمان سامان یابد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حیدری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
با سلام وخسته نباشید دقیقا به همان صورت که وصف کردید می باشد
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار