گفتمان علم و فناوری توسعه یابد

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل گفت: ضروری است گفتمان علم و فناوری در کشور و به‌تبع در استان توسعه یابد.
کد خبر: ۱۵۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰ 26 December 2015

حسین شایقی در گفتگو باخبرنگار مهربابیان اینکه هنوز گفتمان علم و فناوری آن‌چنان‌که باید در کشور شکل نگرفته است، تصریح کرد: ما نیازمند این گفتمان و فرهنگ‌سازی برای مقوله فناوری هستیم.

وی تأکید کرد: ضرورت توجه به فناوری و دانش‌بنیان ازآن‌جهت است که باید به‌منظور تولید اشتغال به سمت فناوری رفت و از امتیازات و پتانسیلی که در اقتصاد دارد بهره گرفت.

به گفته رئیس بنیاد نخبگان استان ۵۰ هزار نفر دانشجو در بیش از ۴۰ مرکز آموزشی در سطح استان مشغول به تحصیل هستند و این در حالی است که استخدام‌های دولتی محدودشده است.

شایقی متذکر شد: بر اساس آخرین آمار اعلامی، دولت در نظر دارد به ازای هر پنج نفر بازنشسته فقط یک نفر را در برنامه ششم استخدام کند.

وی معتقد است در وضعیت پیش‌آمده و با کاهش قیمت نفت باید از تکیه‌بر اقتصاد نفت به سمت تکیه‌بر اقتصاد دانش‌بنیان گام برداشت و جوانان به این حوزه توجه داشته باشند.

رئیس بنیاد نخبگان استان به تشکیل هسته‌های فناور و کانون‌های شکوفایی خلاقیت در بنیاد نخبگان استان اشاره کرد و افزود: درواقع هدف ما به‌کارگیری بهینه استعداد نخبگان علمی است.

شایقی تعداد نخبگان شناسایی‌شده توسط این بنیاد را متجاوز از ۴۰۰ نفر دانست و تأکید کرد: در نظر داریم ظرفیت نخبگان را در شرکت‌های دانش‌بنیان فعال کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار