36 درصد بستری یزد مربوط به بیماران سرباری است

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: در حال حاضر 33 درصد درمان سرپایی و 36 درصد درمان بستری استان یزد مربوط به بیماران سرباری است که از سایر استان‌ها برای درمان به یزد مراجعه می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸ 20 December 2015

به گزارش تابناک یزد،محمد دریجانی، در گردهمایی مسئولان بیمه سلامت در یزد با بیان اینکه یزد علاوه بر خدمت‌رسانی به مردم خود، استانی معتمد و مورد وثوق برای سایر استان‌ها به ویژه استان‌های جنوب شرق کشور است اظهار داشت: بیش از 34 درصد هزینه‌های درمانی ایجاد شده، مربوط به استان‌های کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی است.

وی عنوان کرد: پزشکان خوش‌اخلاق، حاذق و باتجربه که توجه بسیاری به بیماران خود نشان می‌دهند، عامل اعتماد بیماران سایر استان‌ها به پزشکان یزدی است و این الگوی خدمت‌رسانی برگرفته از نوع تربیت یزدی‌ها در برخورد با مردم است.

دریجانی یادآور شد: در استان یزد 2 هزار و 969 تخت درمانی وجود دارد که در این زمینه در کشور رتبه نخست را داریم و 28 درصد بستری‌های استان توسط کرمان، ‌17 درصد توسط هرمزگان، 6 درصد خراسان جنوبی، دو درصد تهران و ... صورت می‌گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد خاطر نشان کرد: متوسط ماهانه بستری بیماران سرباری در استان یزد 36 درصد است که این میزان در درمان‌های سرپایی 33 درصد است.

دریجانی یادآور شد: هم‌اکنون در استان یزد یک میلیون و 147 هزار و 960 نفر زیر پوشش بیمه‌های مختلف هستند و چهار بیمه‌گر در استان یزد 425 میلیارد تومان برای درمان و داروی افراد زیرپوشش خود هزینه‌ کرده‌اند که 200 میلیارد تومان آن توسط بیمه‌های تکمیلی پرداخت شده است.

وی افزود: در حال حاضر در استان یزد هزار و 296 موسسه و 91 پزشک فوق تخصص طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که این آمار سطح دسترسی بیماران استان یزد به پزشکان متخصص و فوق متخصص را نشان می‌دهد.

دریجانی یادآور شد: یزد در زمینه سطح دسترسی به پزشکان متخصص و فوق متخصص رتبه نخست را در کشور دارد.

به گزارش فارس، همایش سراسری رؤسای بیمه‌گری، درآمد و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت به میزبانی بیمه سلامت استان یزد با حضور نمایندگان بیمه سلامت از سراسر کشور در سالن همایش‌های باقرالعلوم یزد در حال برگزاری است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار