ثبت35موقوفه جدید در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۵ موقوفه جدید در این استان ثبت شد.
کد خبر: ۱۴۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰ 17 December 2015
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۵ موقوفه جدید در این استان ثبت شد.

به گزارش تسنیم ، حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور عصر امروز در همایش وقف که با موضوع نقش حوزه و دانشگاه در ترویج فرهنگ فقه در دهدشت برگزار شد، با بیان اینکه در همه ادیان و بین همه ملت‌ها سنت وقف وجود دارد، اظهار داشت: اقوام مختلف برای ساختن معابد، کلیسا و زیارتگاه‌های خود وقف می‌کردند و حتی در ایران قبل از اسلام این سنت رواج داشته است.

وی با بیان اینکه در اروپا دانشگاه‌های بزرگی را داریم که هم خود موقوفه و هم از راه موقافات اداره می‌شوند، تصریح کرد: دانشگاه و حوزه‌های علمیه‌ای که از راه وقف اداره شوند، به‌عنوان سرزنده‌ترین پایگاه‌های فرهنگی در امر هدایت مردم نقش موثری دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر در جامعه‌ای سنت حسنه وقف به بالندگی و رشد رسید، خیلی از معضلات جامعه حل می‌شود، گفت: متاسفانه در استان ما موقافاتی برای حوزه‌های علمیه، دانشگاه و مراکز درمانی نداریم.

وی با بیان اینکه وقف، استقلال اقتصادی و سیاسی به وجود می‌آورد، بیان کرد: وقف به‌عنوان یک مقوله و یک اقتصاد پویا، توانمند، جاودانه و ایثارگرانه است که در فکر و اندیشه همه آحاد جامعه بشری متبلور می‌شود.

جنتی‌پور کهگیلویه را نخستین شهرستان در استان به‌لحاظ تحقق پیش از موعد تعهدات وقفی دانست و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 35 مورد موقوفه در سطح استان صورت گرفته که از این تعداد 12 مورد مربوط به شهرستان کهگیلویه است.

در این همایش از 12 واقف شهرستان کهگیلویه با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار