تحصیل 230 هزار دانشجو در مازندران

رئیس دانشگاه آزاد ساری با بیان اینکه 230 هزار دانشجو در مازندران مشغول تحصیل هستند، گفت: دانشگاه تنها نباید آموزش‌محور باشد بلکه باید پژوهش‌محور نیز باشد.
کد خبر: ۱۴۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵ 16 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، کیومرث نیازآذری در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور آیت‌الله‌ صادق آملی‌لاریجانی در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز مازندران برگزار شد، اظهار کرد: سالروز شهادت آیت‌الله مفتح سرآغازی برای وحدت حوزه و دانشگاه است.

وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه ثمرات فراوانی داشته که باید قدردان آن باشیم، یادآور شد: حضرت امام (ره) قبل از انقلاب وحدت بین حوزه و دانشگاه را طراحی کرده بودند و امروز مقام معظم رهبری نیز در این راه استمرار دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها قبل از انقلاب علیه طلاب و حوزه‌های علمیه فعالیت می‌کردند، ادامه داد: در گذشته خیلی‌ها فکر می‌کردند تنها در حوزه‌ها می‌توان به تبلیغ دین پرداخت، اما امام (ره) معتقد بودند که تمامی آحاد جامعه باید مطلع باشند و این امر باید از دانشگاه‌ها آغاز شود.

این مسئول با بیان اینکه شهید مطهری با وحدت حوزه و دانشگاه رشد کرد و امروز به‌عنوان یک نخبه از او یاد می‌کنیم، تصریح کرد: ارتباط سیاست و دین باید در حوزه‌های علمیه مورد بررسی قرار گیرد و اگر تنها در دانشگاه‌ها مورد بررسی شود، مشکل پیش می‌آید.

نیازآذری با اشاره به اینکه این‌ همه حوادث و بحران برای انقلاب به‌وجود آمد ولی ساقط نشد چون ریشه انقلاب در ارزش‌های اسلامی، فرهنگ و دین نهفته است، ادامه داد: فرهنگ دین با فرهنگ دانشگاه باید مبادله شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه و دنیای امروز دنبال الگو است، اظهار کرد: اگر دانشگاه‌های ما سازنده افرادی مانند شهید چمران، شهید بهرامی، شهید باکری، شهید باقری و... و حوزه‌های علمیه ما سازنده افرادی مانند شهید آیت‌الله مفتح، حضرت امام (ره)، آیت‌الله آملی‌لاریجانی و... باشد، سیستم کشور تضمین می‌شود و ما به اهداف خود می‌رسیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری با بیان اینکه اگر افراط و تفریط در فعالیت‌ها سرلوحه قرار دهیم اتفاق بدی خواهد افتاد، افزود: فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باید دور از هرگونه افراط و تفریط باشد.

این مسئول از وجود 230 هزار دانشجو در استان مازندران خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مازندران 70 هزار دانشجو دارد، یک‌هزار و 700 هیئت علمی یک‌هزار و 800 کارمند دارد.

نیازآذری با بیان اینکه 3 هزار و 800 هیئت علمی نیمه‌وقت و حق‌التدریس در دانشگاه‌های آزاد مازندران در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: این دانشگاه دارای 500 هزار مترمربع فضای آموزشی است.

وی با بیان اینکه حدود 2 هزار و 500 مقالات علمی و پژوهشی در استان مازندران وجود دارد، ادامه داد: دانشگاه تنها نباید آموزش‌محور باشد بلکه باید پژوهش‌محور نیز باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری با بیان اینکه باید تلاش کنیم به دانشگاه‌های قرن حاضر برسیم، تصریح کرد: دانشگاه آزاد باید از مدیریت شهریه‌محور خارج شود و در همین راستا باید 17 میلیارد تومان در قبال طرح‌های دانش‌بنیان و از تبدیل علم به ثروت کسب می‌شد که 15 میلیارد آن محقق شده است.

این مسئول با بیان اینکه هرچه در تحریم بودیم بیشتر اوج گرفتیم، گفت: در سال جاری باید 35 میلیارد تومان در قبال طرح‌های دانش‌بنیان کسب می‌شد که 14 میلیارد تومان آن محقق شده است.
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار