کارشناس بهداشت بوکان به موارد ابتلا به ایدز پرداخت/ساخت مدرسه مکل آباد سردشت توسط دو خیر نیکوکار/بخشدار جدید شهر بازرگان منصوب شد

کد خبر: ۱۴۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳ 10 December 2015

کارشناس بهداشت بوکان به موارد ابتلا به ایدز پرداخت

به گزارش رضا سلیمانی خبرنگار تابناک آذربایجان غربی:محمدصالح زارعی کارشناس مسئول واحد بیماریهای مرکز بهداشت بوکان در جلسه اطلاع رسانی ایدز که در محل ستاد شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد، گفت: موارد ابتلا در سال گذشته به سمت مسایل جنسی کنترل نشده و مبتلا شدن بیشتر زنان تغییر مسیر داده است.

وی افزود: علل ابتلا به بیماری ایدز در سال ۱۳۹۳ ، حدود ۴۴ درصد از طریق استفاده از سرنگ مشترک و بیش از ۳۷ درصد موارد از طریق مسایل جنسی بوده است.

زارعی ادامه داد: همچنین بر اساس داده های آماری در سال ۹۳ میزان موارد ابتلای زنان رو به افزایش بوده است که این ناشی از بروز ناهنجاریهای اجتماعی از جمله طلاق است.

این کارشناس بهداشتی اضافه کرد: بررسی ها نشان داده هر چه میزان سواد افراد پایین تر باشد، میزان و احتمال ابتلا به بزه کاریهای اجتماعی افزایش می یابد یعنی رابطه معکوسی بین بزه کاری و سطح سواد وجود دارد.
کارشناس مسئول بیماریهای مرکز بهداشت بوکان تأکید کرد: ایدز در کمین همه است و اگر هوشیار نباشیم و مراقبت های لازم را انجام ندهیم می تواند همه ما را آلوده کند به خصوص پرسنل بخش درمان که با خون و فرآورده های خونی در ارتباطند.

زارعی با اشاره به اینکه در گذشته ما برای تزریق واکسن کودکان باید جایزه می دادیم ، اظهار داشت: اکنون خوشبختانه جامعه مطالبه گر شده و همین چند روز پیش که در برخی از واکسنها با کمبود مواجه بودیم مطالبه گری مردم از طریق رسانه ها خود را نشان داد که این بسیار خوب و نشانگر رشد و توسعه فکری و سواد بهداشتی مردم است.
یاد آوری می نماید که به مناسبت هفته اطلاع رسانی ایدز از ۱۲ تا ۱۸ آذر ماه با شعار : « درمان اچ آی وی، کلید پیشگیری است، بیماران را برای درمان، حمایت کنیم » در شهرستان بوکان برنام هایی اجرا و یا در حال اجرا می باشد.

ساخت مدرسه مکل آباد سردشت توسط دو خیر نیکوکار

مدرسه دو کلاسه روستای مکل آباد صبح روز چهارشنبه مورخ « 18 آذرماه » باحضور فرماندار و جمعی از اعضای شورای اداری ، معتمدین و اهالی روستا افتتاح شد.

این مدرسه در یک قطعه زمین اهدایی با زیربنای 110 مترمربع و اعتبار 650 میلیون ریال توسط خیرین « حسن احمد همدان » و « امیر محمدنژاد » ساخته شد .

لازم به ذکر است از سال 91 تاکنون 23 مدرسه در قالب 65 کلاس درس در متراژ 4300 مترمربع و با اعتبار 31 میلیارد و 190 میلیون ریال در شهرستان سردشت از سوی خیرین ساخته شده است.

بخشدار جدید شهر بازرگان منصوب شد

طي حكمي از سوي دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور « امیر نعنائی » به سمت بخشدار بازرگان منصوب شد.

در حكم صادره از سوي وزیر کشور آمده است:

بسمه تعالی

جناب آقای امیر نعنائی

سلام علیکم

در اجرای ماده 6 مصوبه 602/12 مورخ 1377.7.30 شورای عالی اداری کشور و بنا به پیشنهاد فرماندار محترم شهرستان ماکو جنابعالی را به عنوان بخشدار بازرگان منصوب می نمایم.انتظار دارد در گسترش تعالیم و ارزشهای اسلامی، پیروی از منویات مقام معظم رهبری، پیشبرد دقیق سیاست ها و مصوبات دولت تدبیر و امید، پاسداری از اقتدار نظام، امنیت مردم، کمک به محرومین، به کارگیری و تقویت افراد متعهد و کارآمد و حفظ و حراست از بیت المال جدی و کوشا باشید. توفیق جنابعالی را از خداوند یکتا مسئلت دارم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار