معاون دانشگاه بیرجند: دانشگاه محل تفکر و سیاست است، نه خانه سیاست پیشگان

دکتر قریشی در گفت و گو با تابناک: دانشجو نباید ابزار و وسیله ای برای رسیدن به خواسته های یک تفکر خاص باشد، بلکه دانشجویان باید آگاهی بخش جامعه باشند/ دانشجو فراتر از قشر و تفکر خاصی است که قصد بهره برداری از او را دارد
کد خبر: ۱۴۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵ 06 December 2015

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند گفت: دانشجو در همه جای دنیا عنصری اجتماعی، پیشگام و تحصیلکرده است که همیشه در جامعه تاثیرگذار بوده و هست به طوری که در ایران نیز همراهی و همکاری دانشجویان در عرصه های مختلف از جمله همراهی در انقلاب و حضور در جنگ را شاهد بوده ایم و تعداد زیادی شهید دانشجو داشته ایم.

دکتر سید محمد حسین قریشی در گفت و گو با تابناک از فعالیت تشکل هایی همچون تشکل های بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، انجمن اسلامی دانشجویان، انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان در دانشگاه بیرجند خبر داد و گفت: با اینکه تشکل های دانشجویی ممکن است در بعضی موارد اختلاف نظرهای جزئی با یکدیگر داشته باشند اما در دانشگاه بیرجند دانشجویان با وجود این اختلاف نظرها با همدلی و همزبانی در کنار یکدیگر فعالیت می کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با اشاره به فعالیت تشکل های دانشجویی در دولت روحانی تصریح کرد: در دولت حاضر دانشجویان با همه تفکراتی که می پسندند در صحنه حضور دارند و تشکل های دانشجویی علی رغم اختلاف نظرهایی که دارند همدل و یکصدا هستند ...

دکتر قریشی افزود: در دانشگاه بیرجند دولت به هدف خود رسیده و تاسیس انجمن فرهنگ و سیاست نتیجه فعالیت دانشجویان در این دولت است که در حال حاضر در کنار تمام تشکل ها به فعالیت های فرهنگی سیاسی ادامه می دهند.

معاون دانشگاه بیرجند در خصوص نقش جنبش های دانشجویی در عرصه انتخابات تصریح کرد: دانشگاه محل تفکر و سیاست است، نه خانه سیاست پیشگان ... اما دانشجویان باید آگاهی بخش به اقشار مختلف جامعه باشند.

وی تصریح کرد: دانشجو نباید ابزار و وسیله ای برای رسیدن به خواسته های یک گروه یا تفکر خاص باشد. زیرا دانشجو فراتر از قشر و تفکر خاصی است که قصد بهره برداری از او را دارد، اما می تواند حضور فعال و پررنگی در جامعه و انتخابات داشته باشد تا مردم نیز همگام با دانشجویان حضوری پر رنگ در انتخابات داشته باشند .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار